به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اهمیت ورود درست کودکان به حوزههای فناورانه به اندازهای است که فعالان فناور یک شرکت دانش بنیان برای این مهم، یک شهربازی هوشمند طراحی کرده اند.
حسین ذبیحی خیبری مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: محصولاتی که ما تولید میکنیم تکنولوژی را به زندگی کودکان وارد کرده و سبب میشود تا آنها، خیلی زودتر یک زندگی تکنولوژیک را تجربه کنند.
وی افزود: این شرکت دانش بنیان، یک شهربازی رباتیک ساخته که یک ربات در راس آن قرار دارد و یکسری بازیهای تکنولوژیک را هدایت میکند. در این اساب بازیهای هوشمند، برای آموزش و سرگرمی کودکان، از هوش مصنوعی استفاده شده؛ مثلا گوشی موبایل به ابزاری تعاملی تبدیل و کودک با آن بازی کرده و مراحل پیش میرود و گوشی موبایل به قطعات متصل میشود.
ذبیحی خیبری خاطر نشان کرد: البته که این بازی مشابه خارجی چندانی ندارد و مهمترین نوع آن آمریکایی است، اما امتیازی که نمونه ایرانی در قیاس با نمونههای مشابه خارجی دارد آن است که قابلیت کار در هر نوع گوشی را دارد. حال آن که نمونههای خارجی تنها با آیپد کار میکنند. این شرکت با این قبیل ابتکارها، موفق به دریافت جایزه یونیسف شده است.
به گفته وی، برای تولید این محصول ایران ساخت که در حال حاضر در مراحل نهایی قرار دارد، ۱۰ نفر به طور مستقیم مشغول فعالیت هستند که در ادامه و با ورود به بخش بازاریابی و دیگر بخش ها، تعداد نفرات شاغل مستقیم و غیرمستقیم، بیشتر میشود.