آخرین اخبار:
کد خبر:۹۸۰۵۷۰

قدردانی سازمان انتقال خون از همراهی مردم و رسانه‌ها برای افزایش ذخایر خونی کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: رسانه‌ها به عنوان یاوران فرهنگ اهدای خون و در یک همراهی متعهدانه توانستند با انتشار مطالب خبری پر تعداد و اثرگذار در آبان ماه ۱۴۰۰ به تشویق مردم برای اهدای خون و کمک به تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی سراسر کشور بپردازند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سخنگوی سازمان انتقال خون با تقدیر و تشکر از همراهی اهداکنندگان خون در سراسر کشور و تلاش‌های کارکنان خدوم این سازمان گفت: رسانه‌ها به عنوان یاوران فرهنگ اهدای خون و در یک همراهی متعهدانه توانستند با انتشار مطالب خبری پر تعداد و اثرگذار در آبان ماه ۱۴۰۰ به تشویق مردم برای اهدای خون و کمک به تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی سراسر کشور بپردازند و همین موج رسانه‌ای زمینه ساز بهبود مشارکت مردم و افزایش ذخایر خونی در سراسر کشور شد.

 بشیر حاجی بیگی با بیان مطلب فوق افزود: انتشار بیش از یک هزار خبر در خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها و همچنین تولید حدود ۶۰۰ برنامه در صداوسیما در بازه زمانی یکم تا سی ام آبان ماه ۱۴۰۰ توانست به تشویق و حضور مردم برای مشارکت در امر حیاتی و نجات بخش اهدای خون کمک کند.

انتشار بیش از هزار خبر در خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری و روزنامه‌ها

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: بر اساس مطالب منتشر شده با محوریت اخبار انتقال خون در رسانه ها، علاوه بر انتشار ۸۸۸ خبر، شاهد تولید ۷ گزارش خبری، ۳ فراخوان و ۱۸۶ گفتگو نیز درباره موضوعاتی همچون آمار مصرف خون و اهدای خون، بیماری کرونا و اقدامات سازمان انتقال خون و همچنین کاهش اهدای خون بودیم که نقش آفرینی رسانه‌ها را در مسئولیت پذیری اجتماعی نسبت به بیماران نیازمند به خون، به نمایش گذاشت.

وی گفت: خبرگزاری باشگاه خبرنگاران و خبرگزاری صداوسیما به ترتیب با تولید ۷۳ و ۷۰ خبر مرتبط با انتقال خون در هشتمین ماه از سال ۱۴۰۰، در صدر رسانه‌های همراه با فرهنگ اهدای خون بودند و خبرگزاری‌های ایرنا، مهر و ایسنا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

انتشار حدود ۶۰۰ خبر در صداوسیما

دکتر بشیر حاجی بیگی با تاکید بر اینکه رسانه ملی در آبان ۱۴۰۰ به عنوان یاری رسان فرهنگ اهدای خون در حدود ۶۰۰ برنامه رادیویی و تلویزیونی به شیوه‌های مختلف از مردم خواست تا در این روز‌ها نیز مثل همیشه بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند، خاطرنشان کرد: ۵۱۷ برنامه تلویزیونی شامل گفتگو، ارتباط تلفنی، ارتباط مستقیم، تیزر، گزارش، خبر، زیرنویس و مستند در کنار ۷۸ برنامه رادیویی همچون خبر، گزارش، ارتباط تلفنی و گفتگو به موضوع اهدای خون پرداختند که مجموع این برنامه‌ها حدود ۱۵ ساعت به طول انجامیده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون در پایان اظهار کرد: شبکه خبر، شبکه سلامت و شبکه سه در بین شبکه‌های ملی سیما و شبکه‌های خلیج فارس، آبادان، فارس و کرمان در بین شبکه‌های استانی سیما بیشترین سهم را در انتشار برنامه‌هایی با موضوع انتقال خون داشته اند، همچنین در قسمت برنامه‌های رادیویی هم شبکه‌های سلامت، تهران و پیام نسبت به سایر شبکه‌های رادیویی بیشترین همراهی را با فرهنگ اهدای خون در دستور کار قرار دادند؛ بنابراین گزارش، با همراهی رسانه‌های متعهد و نوع دوست در کنار وفاداری مردم همیشه همراه، آبان ۱۴۰۰ با تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی و افزایش ذخایر خونی در سراسر کشور پشت سر گذاشته شد و حالا در آستانه شروع زمستان و سرمای هوا، امیدوار به همراهی مردم، با فرهنگ نجات بخش اهدای خون هستیم، چون که خون یک نیاز روزانه و همیشگی برای بیماران است و هیچ جایگزینی برای خون وجود ندارد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار