به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، احمد اصغریمهرآبادی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در نشستی با اصحاب رسانه گفت: با توسعه فضای سایبری، امکان تغییر روابط تجاری سنتی ایجاد میشود و تقویت این ابزارها و ایجاد امکاناتی که بشود از امتیازات این فضای سایبری استفاده کرد و اطلاعات بیشتری در اختیار خریدار قرار بگیرد، به سمت یک عدالت اجتماعی، گام بزرگی در کشور برداشته شده است.
وی ادامه داد: برای خریدار احراز سلامت یک کار، ضرورت است. دو گروه کالا داریم، گروه اول استاندارد هستند مانند روغن، دستمال کاغذی و …. ایجاد این سکوها برای عرضه این کالاها موثر بوده و ابزار قوی برای تعادل قیمت هستند و برنامه ما تکیه بیشتر روی این سکوها به عنوان ابزارهای آسان و قابل دسترس و ارزان برای عامه مردم که بتوانند در یک فضای رقابتی قیمتهای مقایسهای داشته باشند و فضا با کمک این سکوها رقابتیتر میشود. در مورد کالاهایی مثل مسکن و خودرو مخصوصا خودروی دسته دوم، پیچیدگی بیشتر میشود، اگر از فضای سایبری استفاده شود، ممکن است کلاه برداریهایی صورت گیرد.
قائم مقام وزیر راه با اشاره به لزوم احراز هویت کالاها در فضای مجازی افزود: احراز واقعی بودن این کالاها و در اختیار قرار گرفتن اطلاعات آن ضرورت است. بدون استفاده درست از سکوها، رسیدن به نقطه مطلوب سخت است. در بحث خودرو، اولین گام صورت گرفت و پارامترهای آن نسبت به بقیه کالاها کمتر بود. الان احراز هویت فروشنده، کالا وجود دارد و بحثهای بیمه آن تکمیل خواهد شد تا فرد سوابق را هم ببیند تا اتومبیل تصادف داشته یا خیر.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دعوت میکنم از سایر سکوها تا به ما مراجعه کنند، البته با انجمن هایشان جلسات منظمی را داریم و گام به گام برنامههای خود را پیش خواهیم برد.