محمد رضا ملاشاهی، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: ۱۰ سال از تصویب سند تحول میگذرد و اجرایش اندر خم کوچه رتبه بندی مانده. هدف اصلی رتبه بندی سنجش صلاحیت حرفه ای است و آنچه که به جد مورد مطالبه فرهنگیان برای حل مشکل معیشت است، احیای نظام پرداخت هماهنگ است. آن رتبه بندی که امروز دنبال میشود قطعا مقصود سند تحول نیست.
وی افزود: فارغ از همه این تفاسیر علت اصلی اعتراض به حق معلمان، بی صداقتیها و تناقض هاست. آموزش و پرورش غیر از روز معلم و شب انتخابات هیچگاه مسئله و اولویت دولتمردان نبوده. حال آنکه اصول هر حاکمیت به فلسفه سیاسی-تربیتی اش بازمیگردد.
ملاشاهی بیان کرد: اگر مدرسه وظیفه اش را بخوبی انجام ندهد، یک کشور هویتش که هیچ آینده اش را از دست خواهد داد. سالها نگاه اقتصاد زده تصمیم گیران به مسائل فرهنگی باعث وجود وضعیت موجود شده در حالی که جمهوری اسلامی نظامی فرهنگ پایه میباشد.
وی اظهار کرد: امروز وقت آن است یک سوزن هم به خودمان بزنیم. عجیب است حجم اعتراضات به دولتی که هنوز یک سال از استقرارش نگذشته شاید دهها برابر بیشتر است نسبت به دولتی که در هشت سال گذشته با وعدههای دروغ و بازی با کلمات و روزشماری، معیشت فرهنگیان که هیچ اقتصاد کل کشور را فلج کرد و با افزایش چند قرانی حقوق معلمان با چندین شبکه و خبرگزاری و روزنامه مصاحبه و آنرا به اسم رتبه بندی به خورد همگان میداد و ارزش معلم را در جامعه پایین آورد.
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: این قطعیست و جای تامل دارد که کسانی از مطالبه به حق فرهنگیان سواستفاده کرده و بدنبال هزینه زایی اند نه حل مسئله. کسانی که امروز دم خروسشان بیرون زده و کافیست در اینترنت جستجو کنیم تا ارتباطشان با سازمان منافقین را ببینیم. کسانی که برای سواستفاده از شبکه معلمین به عنوان بهترین ابزار برای بسط ناامیدی و سیاه نمایی در جامعه دست به هرکاری مثل جعل نامه میزنند. حال آنکه باید ابتدا پاسخگوی زد و بندشان با دولت قبل باشند. اینها خود مانع اصلی تحقق واقعی مطالبات فرهنگیان اند و حال که بودجه سال آینده رتبه بندی قطعی شده میخواهند دیگر اقشار مثل کشاورزان را مقابل معلمان قرار دهند و این شیرینی را با کشاندن مطالبات همه اقشار به کف خیابان تلخ کنند. اینها آموزش و پرورش را به میدانی برای مبارزات سیاسی خود تبدیل کرده اند.
وی بیان کرد: هیچگاه در مسلک معلمان افترا و توهین و تخریب نبوده و هدفشان خدشه دار کردن آرامش اجتماعی نیست. تریبون مطالبه گری باید دست خود معلمین باشد و البته به دولتی که شعارش از ابتدا تحول در آموزش و پرورش و از روز اول پیگیر حل معیشت بوده باید فرصت داد.