به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، هنگامی که شرکتی ثبت می شود ممکن است موسسین آن بخواهند تغییراتی را در قوانین شرکت ایجاد کنند.
در این صورت باید به طور رسمی برای ثبت تغییرات شرکت اقدام نمایند.
به طور کلی با افزایش تجربه و تخصص کارمندان شرکت و گسترش کار آن، ممکن است موسسین بخواهند در نوع و میزان فعالیت شرکت تغییراتی را ایجاد نمایند.
همچنین ممکن است بخواهند نام شرکت و یا اعضای هیئت مدیره را تعویض کنند.
از طرفی برای انحلال شرکت نیز نیاز به ثبت تغییرات شرکت می باشد.
که در تمامی این شرایط باید تغییرات به صورت رسمی و قانونی در اداره ثبت شرکت انجام شود.
در غیر اینصورت هیچ کدام از تغییرات لحاظ شده در شرکت قانونی و مجاز نمی باشد.
به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع ثبت تغییرات شرکت در ایران و نکات قابل توجه در رابطه با آن ها به طور کامل آشنا کنیم.
برای ثبت تغییرات شرکت ابتدا باید در رابطه با نوع و میزان تغییرات مورد نظر تصمیم گیری شود.
برای این کار نیاز است تا صورتجلسه ای تنظیم شود و تمامی تغییرات مد نظر ثبت شوند.
سپس صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.
فراموش نکنید که در صورت وجود هرگونه اشتباه در متن صورتجلسه، درخواست شما مردود می گردد.
اگر بخواهید به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت نمایید، باید صورتجلسه را در سامانه بارگذاری کنید.
سپس رسید به شما داده می شود که باید آن را به اداره ثبت شرکت در شهر خودتان ارسال نمایید.
در این مرحله باید نوع صورتجلسه را مشخص نمایید و باقی اطلاعات را نیز ارائه دهید.
در ادامه پذیرش نهایی درخواست شما با کد پیگیری به شما ارائه می گردد، که باید در دو نسخه پرینت بگیرید.
سپس به همراه تمامی مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت آن را در پاکت مخصوص به اداره ثبت ارسال نمایید.
در نهایت نیز حدود 10 روز کاری زمان نیاز است تا درخواست شما توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.
اگر درخواست شما تایید شود، باید هزینه های مربوط به انتشار تغییرات و چاپ آن ها را در روزنامه رسمی پرداخت نمایید.
همانطور که گفته شد برای ثبت تغییرات شرکت باید صورتجلسه تنظیم شود.
صورتجلسه ای که به منظور ثبت نمودن تغییرات شرکت تنظیم می شود، دارای سه نوع مجمع می باشد.
هر کدام از این صورتجلسه ها در رابطه با موضوعات مشخصی تصمیم گیری می نماید.
مجمع عمومی عادی
این مجمع با حضور تمامی سهامداران و مدیران شرکت تشکیل می شود.
به همین دلیل تصمیم گیری در رابطه با امور داخلی شرکت در این مجمع انجام می گردد.
معمولا این مجمع را به صورت سالانه و قبل از ماه 5 مالی تشکیل می دهند.
از مهم ترین موضوعاتی که در این مجمع راجع به آن ها تصمیم گیری می شود، می توان به موارد زیر اشاره نمود.
مجمع عمومی فوق العاده
این مجمع نیز با حضور بیشتر از نصف سهامداران تشکیل می گردد.
از مهم ترین تصمیماتی که در این مجمع اتخاذ می شود، می توان به موارد زیر اشاره داشت.
مجمع هیئت مدیره
این مجمع نیز می تواند با حضور هر کدام از سمت های راس شرکت مانند مدیرعامل، معاون او و ... تشکیل شود.
به طور کلی برای تشکیل نمودن این مجمع نیازی به حضور تمامی سهامداران شرکت نمی باشد.
معمولا حداقل هر یک سال و حداکثر دو سال یکبار این مجمع تشکیل می گردد.
در این مجمع به تصمیم گیری در رابطه با موارد زیر پرداخته می شود.
ثبت تغییرات شرکت و انواع آن
ثبت تغییرات شرکت با توجه به موضوع تغییرات به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود.
انحلال شرکت
افزایش سرمایه
کاهش سرمایه
افزایش و یا کاهش موضوع
تغییر آدرس
ایجاد شعبه
تعیین حق امضا
انتقال سهام
امیدوارم توانسته باشم در این مقاله موجبات رضایت شما را فراهم و اطلاعات ارزنده ای در مورد تغییرات شرکت در اختیار شما قرار داده باشم.
برای اخذ مشاوره رایگان در زمینه تغییرات شرکت و یا کلیه امور ثبتی میتوانید با شماره 02187790 موسسه حقوقی ثبت ونک تماس بگیرید.
بیش از 140 کارشناس حقوقی ما در این حوزه مشتاقانه پاسخگوی تمامی سوالات شما در خصوص امور ثبت شرکت می باشند.
02187790
www.vanak.org
www.vanak.ir