به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهردار پایتخت عصر یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور در محوطه حیاط شهرداری تهران از یک دستگاه خودروی برقی شرکت کارمانیا داخلی بازدید کرد.
مدیران شرکت تولیدکننده درباره ویژگیها و تکنولوژی به کار رفته در تولید خودروهای برقی به شهردار تهران توضیحاتی ارایه کردند.
به کارگیری تکنولوژی و فناوری روز دنیا در شهر تهران از جمله سیاستهای کلان مدیریت شهری پایتخت است که در حوزه حمل و نقل توجه شهرداری تهران بر استفاده از خودروها و موتورسیکلتهای برقی است.
سودا SA۰۱ یا همان کارمانیا eK۱ یک سدان اقتصادی برقی در کلاس C و یا B پلاس به حساب میآید و بر اساس سوزوکی SX۴ ساخته شده است. این خودرو قابلیت پیمایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را با هر بار شارژ در نسخههای مختلف دارد و سامانه بازیافت انرژی و تهویه مستقل باتریها در آن دیده میشود. البته که پیمایش در دسترس این خودرو یا همان eK۱ حدود ۳۷۰ کیلومتر است. سودا SA۰۱ جرمی حدود ۱۳۹۰ کیلوگرم را دارد و در حالت شارژ سریع، ظرفیت باتری هایش از ۱۰ تا ۸۰ درصد طی ۲۴ دقیقه تکمیل میشود. همچنین با شارژر خانگی تک فاز SA۰۱ به حدود ۶ ساعت برای تکمیل ظرفیت باتریها نیاز دارد. این خودرو توان ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را دارد.
کمپانی سودا سعی کرده تا SA۰۱ را در بازه خودروهای اقتصادی نگه دارد و برای همین از امکان رفاهی زیادی در آن استفاده نکرده است. نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان کمکی برقی، تریم داخلی چرم، جلو آمپر دیجیتال و… از جمله امکانات کارمانیا eK۱ است. کارمانیا اعلام کرده که گارانتی کلی ۱۵۰ هزار کیلومتر یا ۵ سال را برای eK۱ درنظر گرفته و پیشرانه الکتریکی و مدار کنترل را ۸ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی کرده است. از سویی باتریهای خودرو گارانتی ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر را دارد.