به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رضا اسدی فر مدیر مرکز شرکتهای دانشبنیان در معاونت علمی در استیج G-forum گفت: شرکتهای دانش بنیان از همان ابتدا باید محصول خود را با دید بین المللی تولید کنند، این روند در طراحی محصول نیز تاثیرگذار است، چرا که شرکتها تنها به رسیدن به مرحله فروش فکر میکنند، در حالی که تنها رسیدن کافی نیست.
او در ادامه افزود: عمده سیاستهای حمایتی فعلی این گونه است که شرکتها را رشد دهیم تا خودشان مستقل جلو بیایند، اما باید توان شرکتها را هم در نظر بگیریم که معمولاً اینطور پیش نمیرویم. ما معمولاً رفتار قبلی شرکت را در نظر نمیگیریم. البته معیارهای مختلفی را استخراج کردیم که یکی از مولفههایش سابقه رفتار شرکت و نقش آن در حمایتهای صادراتی بود.
اسدی فر در مورد اهمیت بازاریابی تخصصی در حوزه دانشبنیان گفت: بسیاری از بازاریابهای جنرال توجهی به بازارسازی ندارند و اولیات بازاریابی محصولات هایتک را نمیدانند.
او در مورد تولید محصولات ملی و رسالت آن توضیحاتی داد و گفت: به عنوان یک رسالت ملی باید حواسمان به تصویر ملی که از خودمان نشان میدهیم باشد، زیرا غیر از صدمه به خودمان، به هم وطن و دیگر کسب و کارهای ملی آسیب میزنیم.
مدیر مرکز شرکتهای دانشبنیان در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که چرا حمایتی از کسب و کارهای داخلی برای ورود به بازارهای خارجی ارائه نشده است، گفت: متاسفانه اغلب نگاههای کمی بر کیفی غلبه کرده است، از طرفی حمایتها بر پایه شرکتها بنا نشده است و این ضعف کارکرد ما را نشان میدهد.