کد خبر:۱۰۱۳۲۴۶
در جمع خبرنگاران مطرح شد

فاطمی امین: سمند و تیبا بی کیفیت تولید می‌شود/ حرف سازمان ملی استاندارد فصل الخطاب است

وزیر صمت گفت: یک بخش از ایرادات کیفی خودرو‌ها به دلیل خودرو‌های ناقص و کف پارکینگ بود و مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال خودروی ناقص تولید نکنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیدرضا فاطمی‌امین امروز در حاشیه بازدید از شرکت ایران‌خودرو با حضور در جمع خبرنگاران، در خصوص عدم تأیید اعتبار کیفی خودرو‌های سمند و تیبا که سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است گفت: سازمان استاندارد مرجع رسمی ارزیابی کیفیت است و قطعا از این سازمان پشتیبانی می‌کنیم و تصمیمات آن‌ها لحاظ خواهد شد.
وی تاکید کرد: حرف سازمان استاندارد فصل‌الخطاب است و تمام تولیدکنندگان موظفند ضوابط سازمان استاندارد را در مورد کیفیت رعایت کنند.
وزیر صنعت ادامه داد: یک بخش از ایرادات کیفی خودرو‌ها به دلیل خودرو‌های ناقص و کف پارکینگ بود و مدیران ایران‌خودرو متعهد شده‌اند، از ابتدای خرداد ماه امسال در این خودروسازی خودروی ناقص تولید نکنند.
فاطمی امین بیان داشت: سکو‌های تولید خودرو‌هایی مانند سمند و تیبا و همچنین پژو ۴۰۵ قدیمی هستند و سالیان زیادی از فناوری تولید آن‌ها می‌گذرد، بنابراین، این خودرو‌ها به صورت خواه ناخواه بی‌کیفیت تولید می‌شوند.
وزیر صمت گفت: با خروج خودرو‌های بی‌کیفیت مانند سمند، تیبا و ۴۰۵ از خط تولید، تولید خودرو‌های با کیفیت مانند تارا افزایش می‌یابد. سال گذشته ۹ هزار دستگاه خودروی تارا تولید شده است و برنامه برای تولید امسال این خودرو ۷۵ هزار دستگاه است.

تصمیمی برای افزایش قیمت نداریم

در ادامه این بازدید، فاطمی امین با حضور در شرکت سایپا در میان خبرنگاران بیان کرد: صنعت خودروی ایران از نظر ظرفیت نیروی انسانی و زیرساخت‌های نصب شده، مناسب است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در ماه‌های گذشته تمرکز اولیه ما روی موضوع تولید و افزایش تولید بود. وقتی تولید افزایش می‌یابد گردش مالی شرکت‌ها اتفاق افتاده، قیمت تمام شده کاهش یافته، شرکت‌های قطعه‌ساز به حرکت می‌افتند و بهبود کیفیت را می‌توان انتظار داشت.
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در شرایط فعلی تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو‌ها و گران شدن آن‌ها نداریم وخودروسازی صنعت مهمی بوده که با مشکلات و چالش‌هایی نیز همراه است، اما این مسائل قابل حل است.
وی اظهار داشت: امروز تا حدود زیادی مشکل تولید خودرو حل شده است. سال گذشته ۷۰ هزار خودرو ناقص در کف پارکینگ خودروسازان وجود داشت و متوسط عبور مستقیم خودرو در شرکتی نظیر سایپا تنها ۱۸ درصد بود که مشکلات زیادی را ایجاد می‌کرد.
فاطمی امین اظهار داشت: امروز عبور مستقیم خودرو از خط تولید به بازار در ایران‌خودرو به ۱۰۰ درصد و در سایپا به ۹۷ درصد رسیده است.
وزیر صمت مطرح کرد: اجرای اقدامات دیگری نیز در نقشه راه صنعت خودرو آغاز شده که از آن جمله مبارزه با کالا‌های یدکی قاچاق قابل اشاره است که ۳۰ درصد بازار لوازم‌یدکی خودرو را تشکیل می‌داد.
وی ادامه داد: در سایر  موضوعات از جمله تنوع محصول، بهبود کیفیت، اصلاح ساختار مالکیت خودروسازان و ... به‌طورکلی در ۹  محور، برنامه‌هایی تهیه شده و از خودروسازان نیز خواسته‌ایم که در همین راستا حرکت کند.
وی ادامه داد: از این پس باید بیشتر روی محصولات جدید متمرکز باشیم، خودرو‌هایی همچون تارا و شاهین از کیفیت مناسبی برخوردارند، اما قیمت‌های بالایی دارند که برای آحاد جامعه قابل دسترسی نیستند. در تلاشیم خودرو‌هایی با قیمت‌های پایین‌تر در کشور تولید کنیم.
فاطمی امین در خصوص قانون جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی مصوب شده و دو خودروساز بزرگ کشور را در قبال آن متعهد کرده است که باید مطابق قانون اجرا شده و کار‌های آن به پیش بروند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار