به گزارش گروه دانشکاه خبرگزاری دانشجو، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی رحمه الله‌علیه و قیام خونین پانزدهم خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

نیمه خرداد هر سال یادآور غروب غم‌انگیز خورشید پرفروغ و عزیز سفرکرده‌ای است که صد قافله دل همواره همراه او است. امام خمینی (رحمه الله علیه) با تکیه بر ایمان الهی و اراده ملت بزرگ ایران، موجی آفرید که سراسر گیتی را در نوردیده و افتخارآفرین و عزت بخش هر مسلمانی در عصر کنونی است.

از منظر امام خمینی (رحمه الله علیه) «انگیزه الهی» و «تلاش برای استقرار حکومت اسلامی» دو دلیل اصلی پیروزی و بقا جمهوری اسلامی است. ملت شریف ایران نیز در مقاطع مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با عزمی راسخ و امیدوار به آینده، سختی‌ها را به جان خریده و با انگیزه‌ای الهی، حتی در شدیدترین تحریم‌های ظالمانه دشمن، صبر و استقامت پیشه کرده و با روحیه‌ای انقلابی در حال رشد و تعالی است. امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: مشکل‌تر از انقلابی بودن و گرایش انقلابی داشتن، انقلابی ماندن است؛ لذا امروز در پای انقلاب با تدبیر، عقلانیت، مقاومت، جهاد، تلاش و کوشش ماندگار ماندن اهمیت دارد.

امام روح الله آن پیر جماران، نه تنها نماد اخلاق و فضائل والای الهی و اسلامی بلکه راهبری توانا و شجاع بود که در سایه پشتیبانی ملت ایران زنجیر استبداد و استعمار را از هم بگسلاند تا توان خویش را صرف استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ساختن ایرانی آزاد، آباد و اسلامی نمایند. رویکرد نوینی در حکمرانی که در راستای بندگی حق، باید به مردم خدمت بی‌منت نمود؛ رویکردی که باید مورد عنایت و اهتمام تمام کارگزاران جمهوری اسلامی قرار گیرد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تسلیت به مناسبت سی و سومین سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی (رحمه الله علیه) و گرامی‌داشت سالروز قیام ۱۵ خرداد و تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بار دیگر همراه با ملت مسلمان ایران، با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن و شهدای انقلاب اسلامی