به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، آیا شما هم برای تجارت و کسبوکار خود یک وبسایت طراحی کردید؟ ارتباطتان با مشتریان خارجی چقدر است ؟ در عصر دیجیتالی که ما در حال حاضر در آن زندگی میکنیم، اثربخشی وبسایت شما در جذب مشتریان بالقوه بیش از همیشه اهمیت دارد. امروزه وبسایت بهعنوان اولین نقطه تماس مشتری با کسبوکارتان شناخته میشود، بنابراین طراحی سایت اختصاصی و داشتن یک وبسایت خوب نه تنها فروش شما را تضمین میکند، بلکه در ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتریان و ایجاد درجه بالایی از خدمات هم تأثیر بهسزایی دارد. امروزه کم پیش میآید که کشوری چندین زبان را نپذیرفته باشد و یا مردم آن کشور نتوانند به زبان دیگر کشورها صحبت کنند. پس چرا از این موضوع برای گسترش پایگاه مشتریان بالقوه خود به گروه بزرگتری از مردم استفاده نشود؟ طراحی وبسایت چند زبانه مطمئناً به شما در جذب مشتریان جدید داخل و خارج از کشور کمک میکند. در این مقاله از دیجیتک قصد داریم شما را با مزایای طراحی سایت چند زبانه بیشتر آشنا کنیم با ما همراه باشید.
منظور از طراحی سایت چند زبانه ، سایتی است که شامل محتوایی به بیش از یک زبان باشد. چند زبانه بودن سایت راهی ساده برای دستیابی به کاربران جدید بوده و لازم نیست برای ارتباط با مشتریان خارج از کشور بخش زیادی از بودجه بازاریابی خود را برای ساخت یک وبسایت دیگر اختصاص دهید.
برای مثال ممکن است شما با جستجو در سایتهای فارسی زبان، محصول مورد نظر خود را پیدا نکنید. بنابراین در سایتهای خارجی به دنبال آن هستید، حال اگر تسلط کافی به زبان آن کشور نداشته باشید، به مشکل برمیخورید. اما اگر آن سایت از زبان فارسی هم پشتیبانی کند، شما دیگر مشکلی برای خرید محصول موردنظرتان ندارید. در واقع طراحی سایت چند زبانه یعنی اینکه سایت شما علاوه بر زبان فارسی از دیگر زبانهای انگلیسی، عربی، آلمانی و... پشتیبانی میکند.
در واقع، گنجاندن محتوا به زبانهای مختلف، مزایای بیشماری را ارائه میدهد، که کمترین آن رقابت سایت شما با صدها هزار وب سایت دیگر است. قبل از شروع، باید در مورد ضروریترین مزایای طراحی سایت چند زبانه بیاموزید. در ادامه چندین مزیت مهم را توضیح خواهیم داد.
سایتهای چند زبانه ارتباطات را بهبود میبخشند. درواقع بومیسازی وب سایت خود به زبانهای دیگر باعث بهبود ارتباطات جهانی میشود، برای مثال شما میتوانید یک محصول را از سایتهای خارجی خرید کنید در صورتی که قبل از خرید اطلاعات مربوط به آن را به زبان مادری خود میخوانید.
90 درصد از کاربران اینترنت معتقدند که خرید یک محصول به زبان مادری، مهمتر از قیمت آن است. بنابراین، یک سایت چند زبانه علاوهبر بهبود ارتباطات، کاربران بیشتری هم جذب میکند.
اگر کسب و کار شما آماده شروع گسترش به بازارهای جدید در کشورهای دیگر است، با چند زبانه کردن محتوای درون صفحه خود، میتوانید از جایگاه خوبی برخوردار شوید.
سئو با هدایت ترافیک به سایت شما میتواند کمک کند تا کسبوکار خود را به طور موثر رشد دهید. در همین راستا، سئوی چند زبانه وبسایت، این امکان را به موتورهای جستجو میدهد تا بفهمند سایت به کدام زبان نوشته شده است، بنابراین صفحات سایت شما را برای کاربرانی که یک موضوع را با زبان و در محلی خاص جستجو میکنند، پیشنهاد میدهد. علاوه بر این، با استفاده از بهترین شیوههای سئوی چند زبانه، توانایی خود را برای نگه داشتن کاربران بیشتر در صفحه خود، بهبود نرخ پرش و افزایش رتبه تقویت خواهید کرد.
طبق آمار به دست آمده، حدود 72 درصد از کاربران بیشتر یا تمام وقت خود را در وبسایتهایی که به زبان خودشان است، میگذرانند. بسیاری از کاربران خارجی که از سایت شما بازدید میکنند، پس از اینکه میفهمند سایتتان به زبان مادری آنها در دسترس نیست، بلافاصله از آن خارج میشوند. کاهش نرخ پرش که در نتیجه چند زبانه بودن وب سایتتان تجربه خواهید کرد، تأثیر معکوس بر نرخ تبدیل شما میگذارد.
در دنیای امروز، اغلب سایت یک شرکت نقطه کانونی استراتژی بازاریابی آن است. در واقع داشتن یک وبسایت، یک روش بسیار کارآمد برای بازاریابی هم از نظر هزینه و هم از نظر دسترسی خواهد بود. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع طراحی یک سایت چند زبانه نیز هنگام در نظر گرفتن استراتژی بازاریابی بینالمللی شما بسیار منطقی است.
در این راستا اگر شما هم به دنبال طراحی یک سایت چند زبانه و کاملا اختصاصی برای کسبوکار خود هستید تا بتوانید در بازارهای جهانی رقابت کنید، تیم متخصص و حرفهای دیجیتک در خدمت شماست. متخصصین دیجیتک با بهره از دانش روز دنیا در حوزه طراحی وبسایت، یک سایت با طراحی کاملا اصولی و اختصاصی برایتان طراحی خواهند کرد.
سایتی که به زبانهای مختلف موجود است، نشان میدهد که شما یک کسبوکار جهانی را اداره میکنید، بنابراین مشتری تجارت شما را باکیفیت و حرفهای میداند.
در اینترنت وبسایتهای بیشماری وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها هستند که محتوا را به بیش از یک زبان ارائه میدهند. طراحی یک سایت به زبانهای مختلف، تجارت شما را در میان رقبا متمایز میکند، که همین امر باعث جذب کاربران بسیاری میشود.
امروزه داشتن یک سایت چند زبانه بهعنوان هسته مشتری محوری شناخته میشود. یعنی اگر بتوانید محتوای باکیفیت را به زبان بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه دهید، آنها به طورطبیعی احساس تأیید و قدردانی میکنند. بنابراین این حس استقبال و قدردانی به موفقیت تجاری بیشتر تبدیل میشود.
داشتن محتوا به بیش از یک زبان در یک صفحه وب میتواند برای کاربران گیج کننده باشد و باید از این کار اجتناب کرد. در عوض، صفحات جداگانهای برای هر زبان قرار دهید. با این کار کاربران به راحتی بین زبانها جابجا میشوند. همچنین پیوندهایی با برچسب واضح بین صفحات محتوای زبانهای مختلف ارائه دهید تا کاربران شما بتوانند زبان مدنظرشان را سریع و آسان پیدا کنند.
طراحی سایت چند زبانه برای تمامی مشاغل ضروری نیست، اما کسبوکارهایی که فکر میکنند تجارت خود را باید در سطح بینالمللی گسترش دهند و یا مشتریانی با زبان و ملیت گوناگون دارند، مناسب است.
در این مقاله با مزایای طراحی وب سایت چند زبانه آشنا شدید و فهمیدید که چه تاثیرات مثبتی میتواند در کسبوکار شما گذارد. بنابراین با مشاوره گرفتن از یک تیم طراحی سایت حرفهای تجارت خود را در سطح بینالمللی گسترش دهید. شما برای داشتن یک کسبوکار آنلاین و برند شدن در حوزه کاریتان نیاز به یک طراحی سایت دات نت دارید. همچنین برای اینکه بتوانید وارد بازار بینالملل شوید و بتوانید خارج از مرزهای ایران نیز کسب درآمد کنید نیازمند یک سایت دو زبانه یا چند زبانه هستید. برای طراحی یک سایت حرفهای، بهینه و دو زبانه به وبسایت دیجی تک به نشانی https://digitechseo.com مراجعه کنید.