کد خبر:۱۰۲۳۵۸۹

رکود در بازار کالاهای مصرفی/ خبری از افزایش مجدد قیمت ها نیست

دبیر انجمن تولیدکنندگان شوینده معتقد است در شرایط رکود، کارخانجات تصمیمی به افزایش قیمت ندارند و متناسب با نیاز بازار عرضه محصولات را انجام می‌دهند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سرعت تغییرات قیمتی کالا‌های مصرفی باعث شده تا رغبت مردم به خرید آن‌ها کاهش یافته و به نوعی بازار این کالا‌ها با رکود روبه رو شود.

فروشندگان عمده فروش مواد غذایی هم از رکود بازار گله‌مند هستند و می‌گویند خرید و فروششان تا حد قابل توجهی کاهش یافته و واحد‌های تولیدی هم عرضه محصولات را قطره چکانی کرده اند.

مشاهده وضعیت بازار کالا‌های مصرفی مردم از جمله مواد غذایی حکایت از آن دارد که به دلیل کاهش سبد درآمدی مردم خرید کالا‌های ضروری در اولویت مردم قرار دارد.

در بخش شوینده نیز رکود وجود دارد و همین امر عاملی شده تا تولیدکنندگان هم تمایلی به افزایش مجدد قیمت‌ها نداشته باشند.

جمشید فروزش دبیر انجمن تولیدکنندگان شوینده نیز در این ارتباط معتقد است در شرایط فعلی کارخانجات تصمیمی به افزایش قیمت ندارند و متناسب با نیاز بازار عرضه محصولات را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه کاهش سبد درآمدی عاملی شده تا تأثیرات قابل توجهی هم بر فروش محصولات به وجود آید، افزود: دربازار‌های جهانی هم قیمت مواد اولیه به دلیل رکود با ثبات قیمت روبه رو است، اما در ارز نیمایی شاهد افزایش قیمت هستیم که این موضوع تاثیرات خود را بر قیمت تمام شده می‌گذارد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار