حدیث روزبهانی، معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس نسیبه تهران، در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در اعتراض به تداوم معضلات دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر و در مواجهه با عیوبی که تیشه بر ریشه تربیت معلم مطلوب میزند و ماحصلی جز ترویج نگاههای حداقلی به صفر تا صد مناسبات این عرصه ندارد، دانشگاه فرهنگیان، با حاکمیت تفکراتی که علی رغم جابه جاییهای صورت گرفته همچنان باقیست، اصرار به اجرای رویههای سابق و البته ناکارآمد دارد.
وی افزود: از ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، سیل عظیمی از انتقادات به روند ناقص بازگشایی تمامی ورودیها و رشتهها در دانشگاه فرهنگیان وارد آمد که صراحتاً به مقامات ذی ربط منعکس شد و بنا شد ضعفهای متعددی که در ۲ سال ایام تعطیلات کرونا، قدمی در جهت رفع آنها برداشته نشد، به مرور در دستور کار قرار گیرند و آغاز ترم جدید با سر و سامان گرفتن انبوهی از نابسامانی ها مصادف شود.
روزبهانی تصریح کرد: متاسفانه، امروز با گذشت قریب به ۶ ماه از اعلام بازگشایی قطعی دانشگاههای سراسر کشور و نزدیک شدن به آغاز ترم تحصیلی جدید، همچنان در انتظار طرح ریزیِ اقداماتِ اصلاحی، در جهت رفع و رجوع نواقص و عزمی جدی در راستای از میان برداشتن موانعی هستیم که به استمرارِ آفتی به نام تربیت معلم مجازی میانجامد؛ اما آنچه پابرجاست و تاریخ انقضا ندارد، عدم آمادگی پردیسها و مراکز برای میزبانی از تمامی دانشجومعلمان به علت کمبود فضا و امکانات است.
معاونت گفتمان سازی و مطالبه گری پردیس نسیبه تهران گفت: مادامی که مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت کشور، توان تامین زیرساختهای موردنیاز در فرایند تربیت با کیفیت و کمیت مناسب معلمین را نداشته باشد، آموزش و پرورش را ناچار به جذبهای بی حساب و کتابی میکند که به یقین، آسیبهای جبران ناپذیری را در چند دهه آینده بواسطه خروجیهای نامطلوب، به نظام تعلیم و تربیت وارد خواهد آورد!
وی افزود: از هر درگاهی که پیگیر اوضاع رسیدگی به کم و کاستیهای موجود میشویم، عدم تخصیص بودجه به پردیسها و مراکز، تنها باب توجیه مسئولین ذی ربط است که بارها و بارها تکرار میشود، اما خود نیز به این امر واقفند که راه حل گذر از این معضلات، تخصیص بودجههای پی در پی نیست بلکه چاره اندیشی، تدبیر و اتمام دست روی دست گذاشتن هاست. هر ارگان و نهادی، ممکن است مکرراً با چالش بودجه بندی مواجه شوند، اما قطع به یقین، انفعال و امروز و فردا کردن و عادت به رویه غلط آموزش مجازی، گره را کورتر و مشکل به مشکل میافزاید.
وی بیان کرد: تقاضایی که از رئیس دانشگاه فرهنگیان داریم مبنی بر رفع نواقص و تمهید مقدماتی است که در نهایت منجر به بازگشایی یکپارچه پردیسها و مراکز در ترم جدید و پایان بخشیدن به روند معیوب آموزش مجازی برای تمامی دانشجومعلمان میشود که امید است به همت رئیس دانشگاه و عزم جدی دانشجومعلمان این مطالبه مهم، میسر شود.