کد خبر:۱۰۲۹۴۱۷
به بهانه معرفی کتاب پیاده روی اربعین رسانه شیعه؛

اربعین رسانه پر قدرت عاشوراست

تاکنون درباره اربعین کتاب‌های متعددی منتشر شده، اما ابعاد رسانه‌ای این رویداد میلیونی کمتر مورد توجه قرار گرفته.

 به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ کتاب "پیاده روی اربعین، رسانه شیعه" از این منظر با سایر کتاب‌های اربعینی متفاوت است و از زاویه‌ای متفاوت به مساله اربعین پرداخته است.

در این کتاب به این پرسش‌ها پرداخته شده است: پیاده روی اربعین چه تعارضی با گردشگری دارد؟ نقش ملی گرایی در این آیین چیست؟ تروریست‌ها درباره اربعین چه نظری دارند؟ چگونه می‌توان با اتباع دیگر کشور‌ها ارتباط گرفت؟ چقدر حس‌های پدیده اربعین را می‌شناسیم؟

اینکه پدیده پیاده روی اربعین، علیرغم سانسور و بایکوت رسانه‌های غربی چگونه بیش از ۲۰ میلیون نفر را در خود جمع می‌کند، مهمترین سوالی است که این کتاب به آن پاسخ داده است.

مقام معظم رهبری در مورد اربعین می‌فرماید: اربعینِ اوّل، رسانه‌ی پُرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنی‌امیّه و سفیانی‌ها بود. رسانه‌ی حقیقی یعنی فریاد زینب کبریٰ، فریاد حضرت سجّاد... امروز هم در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است.

اربعین رسانه پر قدرت عاشوراست

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار