به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سید مهدی جوادی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در حاشیه بازدید از هشتمین دوره نمایشگاه ایراننوشت با بیان این که هشتمین دوره در مقایسه با دورههای قبل پیشرفت زیادی داشته است، تصریح کرد: در این دوره رشد قابل توجهی در کیفیت محصولات به وقوع پیوسته است، تا حدی که دیدن تولید برخی محصولات در داخل کشور، بسیار تعجبآور و غرورآفرین بود.
وی اضافه کرد: گسترش استفاده از شخصیتهایی که در محصولات سینمایی و پویانمایی ایرانی مورد استفاده قرار گرفته است نشان میداد این شخصیتها از قابلیت استفاده در صنایع جانبی برخوردارند.
جوادی افزود: همراه شدن صنعت با محصولات بصری اتفاق مبارکی است که در این نمایشگاه زیاد به چشم میخورد.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در تشریح تاثیرات برگزاری نمایشگاه ایراننوشت، پیوند سینما با بازار محصولات جانبی را نتیجه برگزاری این نمایشگاهها دانست و اظهار کرد: اتفاقی که در چند سال گذشته رخ داده و از برکات برگزاری ادوار گذشته نمایشگاه به شمار میرود، این است که تولیدکنندگان آثار سینمایی و تلویزیونی از بدو تولید اثر، به عرضه شخصیتها در قالب محصولات جانبی بیاندیشند، از این رو در طراحی شخصیت به ظرافتهایی که بعدها در محصولات جانبی به کار میآید فکر میکنند.
وی با بیان این که کیفیت شخصیتهایی که تولید میشود و بعدها در محصولات جانبی به کار میرود، بسیار رشد یافته است، خاطرنشان کرد: بالا رفتن کیفیت تولید محصولات ایرانی باعث شده جذابیت آن در مقابل محصولات خارجی افزایش یابد و کودک و نوجوانی که به عنوان مصرفکننده، از آن استفاده میکند، اقناع شود.
جوادی با اشاره به تلاش بنیاد فارابی برای نزدیک کردن صنایع جانبی به محصولات سینمایی عنوان کرد: پیش از این، نه تنها در محصولات بنیاد فارابی، بلکه شاید در تمام سینمای ایران، این موضوع بسیار غریب بود.
وی اضافه کرد: تا کنون جلسات زیادی با مجمع نوشتافزار و تولیدکنندگان محصولات ایرانی اسلامی برگزار و برای همافزایی هر چه بیشتر، با آنان گفتگو شده است.
جوادی به برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با محوریت بنیاد سینمایی فارابی اشاره کرد و ادامه داد: در شورای ارزیابی و تحول جشنواره، بازارپردازی و صنایع جانبی به عنوان یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه بوده و به همین خاطر، در این جشنواره، بخش صنایع جانبی نیز برپا خواهد بود.