به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ محمد علی زارع، معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا در مورد عملکرد و فعالیتهای پلیس راهور فراجا گفت: در راستای هوشمند سازی خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تمام فرآیند آموزش رانندگی و برگزاری آزمون تئوری به صورت الکترنیکی انجام خواهد شد.
وی افزود: در دوران کرونا آموزشهای رانندگی به صورت غیر حضوری برگزار میشد که در آینده نیز این آزمونها تکمیل و به استثنای آزمون عملی رانندگی، بقیه مراحل به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.
زارع در ادامه با اشاره به تحولاتی که در حوزه صدور گواهینامه انجام شده است بیان داشت در گذشته آموزش رانندگی اجباری نبود و گواهینامهها به صورت دستی صادر میشد، ولی اکنون مراحل صدور گواهینامه الکترونیکی است و افراد پرونده الکترونیکی داشته و رفتار آنها در آن پرونده ثبت میشود و گواهینامهها به صورت هوشمند صادر میشوند.
وی افزود: در حوزه خدمات صدور گواهینامه در ۶ ماهه اول امسال ۷ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۵۵ فقره خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.
زارع در ادامه با اشاره به اینکه خدمات رسانی در پلیس راهنمایی و رانندگی تعطیل بردار نیست و پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت شبانه روزی به مردم خدمات ارائه میدهد گفت: در سال گذشته ۶۱ میلیون و ۶۴۵ هزار خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.
معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا اذعان داشت: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۳۹ میلیون خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه شده است.
وی ادامه داد: خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزههای مختلفی از جمله شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، خودروهای نو شماره، اسقاط پلاک، آموزش راننندگی، صدور گواهینامه، ترسیم کروکی تصادفات و ... ارائه میشود.
زارع تصریح کرد: در حوزههای شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، خودروهای نو شماره روزانه ۲۰ هزار خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه میشود.
وی خاطر نشان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمندسازی خدمات خود مراحل انجام شماره گذاری و نقل و انتقال و تعویض پلاک را الکترونیکی کرده و در حال حاضر در شهرهای تهران، اصفهان، فارس، مشهد و کرج ۸۰ درصد امور به صورت غیر حضوری انجام میشود و در تلاشیم این خدمات به سراسر کشور گسترش یابد.