به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مجتبی شفیعی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران درباره سرانجام دوچرخههای اشتراکی اظهارداشت: مجموعه قبلی قراردادشان تمام شده است و به دنبال شرکت جدید هستیم. ما ممنوعیتی برای ارائه خدمت از طرف مجموعه قبلی نداشتیم و این شرکت تصمیم گرفت تا دوچرخهها را جمع آوری کند.
شفیعی در رابطه با مهیا شدن شرایط برای فعالیت دوباره دوچرخههای اشتراکی در تهران گفت: فراخوانی ارائه شد و بر این اساس یک شرکت در مراحل حقوقی انعقاد قرار داد و رایزنی در رابطه با قیمتها است. اولویت ما این است که شرکتهای دیگر سرمایهگذار نیز وارد شوند، اما فعلا یک شرکت به مرحله انعقاد قرار داد رسیده است.
وی در پاسخ به این سئوال که «دوچرخههای اشتراکی چه زمانی به شهر برمیگردند و قرارداد با شرکت مورد اشاره به نتیجه خواهد رسید؟»، توضیح داد: اگر بر روی قیمت توافق شود حداکثر تا یک ماه آینده شاهد فعالیت دوباره دوچرخهها خواهیم بود.
شفیعی گفت: شهرداری در شیوه قبلی از شرکتها اشتراک میخرید و به آنها تبلیغات محیطی ارائه میکرد چرا که پول دریافتی شرکت از مشتریها، کمتر از هزینههای تمام شده آنها بود، در شیوه جدید قرار است که شهرداری تفاوت هزینه تمام شده تا عدد پرداختی مردم را براساس تعداد جا به جایی صورت گرفته، پرداخت کند.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران تشریح کرد: به عبارت دیگر در شیوه جدید قرار است که به تعداد افرادی که به میزان مشخص دوچرخه سواری کنند، شهرداری ما به تفاوت پرداخت کند.
وی در پاسخ به این سئوال که «در شیوه جدید هزینه خرید اشتراک چه تغییر میکند؟»، گفت: هزینه برای مردم بسیار ارزانتر میشود و شاید بتوان گفت هزینه به کمتر از نصف میرسد. ما در حال رایزنی در رابطه با همین اعداد و ارقام هستیم تا بتوانیم هزینه مردم را کمتر و بخشی اعظم هزینه را از طریق شهرداری جبران کنیم.