به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد در سمینار مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور با محوریت آموزش جامعه نگر و پاسخگو، گفت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام ارائه خدمات سلامت و تربیت فراگیران توانمند است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: برخی از دانشگاه ها، فراگیرانی دانا تربیت میکنند، ولی توانمند نیستند، لذا باید دانشجویان مهارت حل مشکلات جامعه را بیاموزند تا بعد از فارغ التحصیلی بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.
باقری فرد افزود: بیمارستانها در سطح ۳ ارائه خدمت قرار دارند در نتیجه آموزش و پیشگیری باید در سطوح پایینتر همانند مراکز جامع سلامت و خانههای بهداشت ارائه شود.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر حوزه پیشگیری و ارائه خدمات در سطوح یک و دو، گفت: در خانههای بهداشت و مراکز جامع سلامت بر عکس بیمارستانها، همکاران اصول پیشگیری از بیماریها را به مردم آموزش میدهند و با انجام این فرایند در رفع نیازهای جامعه موثر هستند.
وی با اشاره به این نکته مدیران مرکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش؛ مغز متفکر دانشگاهها هستند، افزود: بند ۱۳ سیاستهای کلی سلامت؛ ابلاغی مقام معظم رهبری بر توسعه کیفی و کمی نظام آموزش علوم پزشکی به صورت هدفمند، سلامت محور و پاسخگو اشاره دارد، بنابراین آموزشها باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد و دانشگاههای علوم پزشکی با تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآمد، متعهد به اخلاق اسلامی حرفهای و دارای مهارت و شایستگی در رفع نیازهای کشور گام بردارند.