به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، امین شالبافان با بیان اینکه ۷۵۳ پل سواره رو در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران وجود دارد به نقشه پهنه بندی این پلها اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ دستگاه پل سواره رو در پهنه شمال شرق و در مناطق ۱،۳،۴و ۶، ۲۱۷ دستگاه پل سواره رو در پهنه شمال غرب و در مناطق ۲،۵ و ۲۲، ۲۲۱ دستگاه پل سواره رو در پهنه جنوب شرقی و در مناطق ۶،۷،۸،۱۱،۱۲،۱۳،۱۴،۱۵،۱۶،۱۹ و ۲۰، ۱۱۵ دستگاه پل سواره رو نیز در پهنه جنوب غرب و در مناطق ۲،۵،۹،۱۰،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰ و ۲۱ قرار گرفته است.
وی افزود: در پهنه شمال شرق در حوزه تعمیرات و خرابی اضطراری ۶۸ دستگاه پل، مقاوم سازی و بهسازی لرزهای ۶ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت. در پهنه شمال غرب تهران نیز در زمینه تعمیرات و خرابی اضطراری ۵۰ دستگاه پل و برای مقام سازی و بهسازی لرزهای نیز ۳ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت یادمان سازه ادامه داد: در پهنه جنوب شرق تهران نیز در حوزه تعمیرات و خرابی اضطراری ۶۷ دستگاه مقاوم سازی، در مقاوم سازی و بهسازی لرزهای یک دستگاه پل و تعمیر و مرمت آسفالت اپوکسی نیز ۴ دستگاه پل مورد بررسی قرار گرفت. این در حالی است که در پهنه جنوب غربی در زمینه تعمیرات و خرابی اضطراری ۱۰۰ دستگاه پل، مقاوم سازی و بهسازی لرزهای ۲ دستگاه پل و در زمینه تعمیرات و مرمت آسفالت اپوکسی نیز یک دستگاه پل در دستور کارشرکت یادمان سازه قرار گرفت.
وی با اشاره به وظیفه شهرداری تهران برابر ماده ۸۸ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران در زمینه بهسازی و مقاوم سازی پلهای سواره رو بیان کرد: برابر این ماده از برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران شهرداری موظف است برای حفظ مستمر کیفیت و کارایی و افزایش ایمنی و تاب آوری زیر ساختهای شهر اعم از معابر، بزرگراه ها، پل ها، تونلهای ترافیکی و اجرایی شدن شبکه راههای اضطراری شهر و نیز تکمیل و توسعه شبکه زیرساختهای شهری، اقداماتی مانند تدوین و استقرار نظام تعمیر و نگهداشت با استفاده از زیر ساختهای نرم افزاری و سخت افزاری، ارزیابی، تهیه شناسنامه ایمنی و تدوین برنامه بهسازی و مقاوم سازی ابنیه فنی بزرگراهی را تا پایان سال اول برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران انجام دهد.
شالبافان با اشاره به تعمیرات تخصصی پلهای سواره رو یادآور شد: این تعمیرات در ۳ بخش کلی شامل تعمیرات تخصصی عمومی پلهای سواره رو، تعمیرات تخصصی خاص پلهای سواره رو و روکش اپوکسی پلهای فلزی سواره رو است.
وی با بیان اینکه نگهداشت پلها به اندازه ساخت آنها اهمیت دارد، چون اگر در نگهداشت دقت نشود خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد، تاکید کرد: این تعمیرات به صورت عمومی در قالب ترمیم و تعویض در انبساط، ایزولاسیون و روکش آسفالت، زهکش و سیستم جمع آوری آبهای سطحی، تعویض نئوپرنها، ترمیم روکش پیاده روها، تیرها، ستون ها، فونداسیون و کولههای بتنی، عرشه پل، تیرها و اتصالات فلزی و آسیبهای ناشی از آب شستگی ستونهای واقع در بستر رودخانهها انجام میشود.