به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران، مراسم پایان پروژه آرشیو الکترونیک پروندههای ثبتی استان تهران امروز در ملارد برگزار شد.
این مراسم با حضور حیدر نژاد مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران برگزار شد. وی در این مراسم گفت: با گردش سنتی ثبت نمیشود وارد عرصه ثبت هوشمند شد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تهران افزود: ورود به ثبت هوشمند تشریفاتی دارد که الکترونیک کردن پروندهها مقدمه این کار است.
وی اظهار کرد: اسکن پروندههای یکی از بزرگترین کارها در سازمان ثبت بوده و استان تهران بخاطر حجم بالای کار جایگاه ویژهای دارد که جمعا ۶۳۰۰ فقره پرونده معادل ۲۰۵ میلیون برگ در پروژه در استان تهران آرشیو الکترونیک شده است.
حیدر نژاد افزود: با توجه به فرسودگی پروندهها و رعایت اهمیت حفظ امانت که مبادا حقوق افراد تضییع شود این مهم با وسواس کامل پایش شده است و کیفیت اسکنها عالیست و بخشهای ناخوانا با فرایند علمی توسط افراد خبره اصلاح شد.
مدیر کل ثبت استان تهران با بیان این سوال که مزیت آرشیو الکترونیک چیست؟ تصریح کرد: جلوگیری از تخریبات حوادث غیر مترقبه، سهولت جابجایی پروندهها و بایگانی آن، سهولت در پیگیری و جلوگیری از تشکیل فیزیکی پروندههای ثبتی، جلوگیری از جعل و کلاهبرداری، حفظ حقوق ارباب رجوع، حذف دلالان، مفقودی صفر پرونده ها، افزایش سرعت و دقت کار تسهیل فرآیند کار ثبتی، صرفه جویی از حیث حذف کاغذ، پرینت و سایر ملزومات و مصرف انرژی، افزایش ضریب امنیت مراحل ثبتی و کاهش دعاوی ملکی را از مزایای این کار دانست.
وی گفت: این اقدام قابل دفاع از جهات مختلف است تا از مسیر پیشرفت عقب نمانیم، شایسته نیست در امور ثبتی عقب بمانیم و لازم بود ما هم با تکنولوژی پیش میرفتیم.
حیدر نژاد افزود: در آینده نزدیک خبر ثبت دفاتر اسناد رسمی و پروندههای هیئت تعیین تکلیف سازمان ثبت را داریم تا گامی دیگر در حوزه پیشرفت ثبت به عنوان سازمانی پیشرو برداریم. چراکه علاقه مردم به ثبت و املاک زیاد و حایز اهمیت است و این کار موجب رضایتمندی مردم است.