آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۵۰۴۱۸
مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت مطرح کرد؛

ارتقای کیفیت لوازم خانگی برای فتح بازار‌های جدید

شکراللهی گفت: برای اینکه فرصت‌ها را از دست ندهیم، باید چرخه یادگیری و برنامه‌ریزی را برای بازارسازی انجام دهیم و محصولات ساخت ایران را به بازار‌های منطقه و سایر نقاط جهان معرفی کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محسن شکراللهی مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت با اشاره به مزیت‌های برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی، گفت: یکی از مزیت‌های نمایشگاه لوازم خانگی، فرصت تعامل و گفتگو‌های دوجانبه و چندجانبه بین صنعتگران و اشتراک‌گذاری تجربه‌های موفق و همچنین تجارب ناموفق صنعتگران در طی سال‌های اخیر است. این گفتگو‌ها موجب می‌شود که محیط هم افزا کننده برای پیشبرد عمومی صنعت در حوزه‌های مختلف شکل بگیرد و آسیب شناسی روش‌های تأمین، تولید و فروش و بازاریابی، و همچنین آسیب‌ها و خلأ‌های سیاست‌گذاری‌ها، تنظیم گری و اقدامات مختلف در پروژه‌های اجرایی مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان قرار گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند به یادگیری‌های جدید در روش‌های تولید و فروش و صادرات کمک کند به طوری که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق فرصت چرخه یادگیری در کشور هستیم و برنامه‌ریزی کلان کشور باید از استراتژی جایگزینی واردات به سمت استراتژی توسعه صادرات حرکت کند و این مهم نیازمند گفتگوی بیشتر حول تحول و پیشرفت صنعت و اتخاذ رویکرد همکاری‌های مشترک و ارتقای دانش فنی در سرلوحه برنامه ریزی‌ها است.

این مقام مسئول داشت: ما به دنبال بازار تصادفی و صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید به دنبال بازارسازی و نفوذ در بازار‌ها و ثبات حضور خود در بازار‌های منطقه باشیم و مزیت‌های نسبی خود را تقویت کنیم و به خصوص مزیت‌های ایران در ارتباط با بازار‌های منطقه تقویت شود.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: از نگاه وزارت صمت، صنایع لوازم خانگی صنایع زیستی و مرتبط با معیشت مردم، رفاه خانوار و متن زندگی در جامعه است و هر نوع توسعه، پیشرفت و تحول در سطوح این صنعت، در نهایت موجب بهبود و ارتقای سطح زندگی مردم، قدرت خرید و رفاه خانوار‌ها می‌شود و مردم می‌توانند محصولات مورد نظر را خریداری کنند و محصولات کیفی و با شاخص‌های مختلف را در بازار مشاهده کنند و براین اساس، برخورداری صنعت لوازم خانگی از تنوع محصول و قیمت‌ها و کیفیت مناسب، موجب می‌شود تا خانوار ایرانی از امکانات و رفاه عمومی متناسب برخوردار شود. همچنین در بازار‌های خارجی و منطقه نیز، محصولات با کیفیت ایرانی مورد استقبال مردم کشور‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این رو ما با یک نگاه راهبردی و اجتماعی به صنعت لوازم داریم و ارتقای کیفی صنعت لوازم خانگی، منجر به جلب رضایت مردم، تقویت سرمایه اجتماعی و حمایت از تولید ملی می‌شود و برعکس آن، در صورتی که به کیفیت در لوازم خانگی توجه نکنیم موجب از دست رفتن فرصت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد.

شکراللهی بیان داشت: لذا حرکت صنعت لوازم خانگی باید در لبه دانش و فناوری برای تامین رضایت مصرف کننده، خانوار ایرانی، و بازار داخلی باشد و همچنین منجر به حضور پررنگ در بازار منطقه‌ای شود، زیرا بهبود رضایت مردم و افزایش کیفیت راهی جز شتاب صادرات لوازم خانگی و ایجاد تحول در تولید ندارد و در صورتی که صنایع و شرکت‌های ایرانی بتوانند صادرات به کشور‌های منطقه داشته باشند در آن صورت از مقیاس تولید مناسب و به صرفه اقتصادی استفاده خواهند کرد و تولید باکیفیت افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بدون تحقیق و توسعه، طراحی مناسب، تنوع محصول و تولید عالی نمی‌توان انتظار کالای با کیفیت را داشت؛ لذا باید تولید کنندگان تشویق شوند که در کنار افزایش کیفیت صادرات خود را نیز فزایش دهند تا تیراژ تولید بیشتر شود و از این طریق امکان توسعه محصولات و بهبود کیفیت را شاهد باشیم. زیرا با تیراژ اندک و بازار کوچک نمی‌توان انتظار تولید محصولات با کیفیت بالا را داشت.

شکراللهی گفت: مردم و مصرف کنندگان چه در بازار منطقه و چه در بازار داخلی محصولات باکیفیت را می‌شناسند و محصولات با کیفیت و برند‌های معتبر را حمایت می‌کنند بر این اساس در نظر داریم که با مشارکت خانوار‌های ایرانی و توسعه خدمات پس از فروش در کشور‌های هدف نسبت به بهبود بهره وری صنایع لوازم خانگی و تشویق برند‌های معتبر و تنوع محصولات و شرکت‌هایی که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه می‌دهند، اقدام کرده و با رتبه بندی فعالین صنعت و نام‌ها و نشان‌های مطرح در صنعت لوازم خانگی بهبود کیفیت و رضایت مردم را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: تولید کننده، مصرف کننده و فروشنده همه ما هم سرنوشت هستیم و یک خانواده هستیم و مصرف کنندگان با حمایت از تولید کننده داخلی و تولید کننده با کسب رضایت مصرف کننده بازی دو سر برد را رقم می‌زنند. تعامل دو طرفه مصرف کننده و تولید کننده باعث کارآمدی و بهره وری بالاتر صنعت خواهد بود.

شکراللهی با اشاره به برنامه‌های وزارت صمت گفت: وزارت صمت و دفتر تخصصی لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به دنبال تحول در حوزه‌های مختلف صنعت لوازم خانگی است و برنامه‌های مشخصی را برای تحقق آن در نظر دارد تا روش‌های جدید در تولید، تامین مالی، فروش و خدمات پس از فروش در همه زمینه‌ها ارتقایابد.

این مقام بیان داشت: با کمک خود تولیدکنندگان، باید از بازی‌های کوچک و واگرا فاصله گرفته و به سمت بازی‌های بزرگ و همگرا حرکت کنیم.

وی افزود: امروزه برای اینکه فرصت‌ها را از دست ندهیم توأمان چرخه یادگیری و برنامه‌ریزی را برای بازار سازی باید انجام دهیم و محصولات ساخت ایران را باید به بازار‌های منطقه و سایر نقاط جهان معرفی کنیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار