آخرین اخبار:
کد خبر:۱۰۵۴۱۵۳
در صحن علنی؛

زلفی‌گل: شاخص‌های حکمرانی علم را مد نظر قرار دادیم / مهارت محور کردن آموزش نیاز به عزم جدی دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تلاش کردیم که شاخص‌های حکمرانی علمی را مدنظر قرار دهیم، چون در وزارتخانه‌ای مدیریت می‌کنیم که مبنای آن علم و پژوهش است.

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمدحسین فرهنگی مبنی بر علت عدم توجه به توسعه و حمایت از آموزش‌های کاربردی مرتبط با مشاغل موجود در کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: ما سخت اعتقاد داریم که املای ننوشته غلط ندارد. ده‌ها و صد‌ها تصمیم گرفته می‌شود و بدیهی است که بعضی از آن‌ها کارایی و اثربخشی نداشته باشند. تلاش کردیم که شاخص‌های حکمرانی علمی را مدنظر قرار دهیم، چون در وزارتخانه‌ای مدیریت می‌کنیم که مبنای آن علم و پژوهش است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شد: بعد از دو سال و نیم آموزش مجازی و تعطیل بودن دانشگاه‌ها به صورت حضوری، بازگشایی دانشگاه‌ها با مشکلاتی روبرو بود. بعضی از خوابگاه‌ها تعطیل شده بود و بودجه دانشگاه‌ها به دلیل نبودن بودجه غذا، خوابگاه و ایاب و ذهاب رشد لازم را نداشت، اما دولت مردمی جسارت به خرج داد و بازگشایی دانشگاه‌ها را به لطف خداوند آغاز کردیم.

وی متذکر شد: بنده در بدو پذیرش مسئولیت خود در وزارت علوم، کمیته انتصابات را برای انتخاب رؤسای مؤسسات آموزش عالی متشکل از ۹ نفر با حضور دو وزیر سابق و معاونان وزیر تشکیل دادم و تمام تلاش مان را کردیم تا افرادی عالم، انقلابی و با تجربه را انتخاب کنیم.

زلفی گل با اشاره به اینکه اولین اقدام ما تأسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارتخانه بود که خوشبختانه با نام گذاری سال جدید همزمان شد، گفت: تأسیس صندوق علوم، تحقیقات و فناوری هم انجام شد که خوشبختانه و با کمک مجلس این مجوز داده شد که ۴۰ درصد از بودجه پژوهشی شرکت‌های دولتی به این صندوق واریز شود.

وی گفت: مهارت محور کردن آموزش عزمی فرابخشی می‌خواهد و نیاز به قانونی داریم که برای همه وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و صنایع خصوصی، سیستمی تشویقی در نظر بگیرند که دانشجویان را برای کارورزی بپذیرند و امکانات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما ۲۹ پروژه عمرانی را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تکمیل و افتتاح کردیم. صد پروژه نیمه تمام هم داریم که تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که این پروژه‌ها در کمترین زمان افتتاح شود. البته ذکر این نکته هم مهم است که سرانه اعتبار پژوهشی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یک پنجم سایر دانشگاه‌ها است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار