به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، با تحقق وعده دولت در افتتاح مسیر ریلی ۴۴ کیلومتری بستانآباد به عنوان بخشی از راهآهن میانه- تبریز، مسافرت با قطار بین تهران- تبریز ۴ ساعت کوتاهتر میشود که در کاهش تصادفات و مصرف بنزین تاثیرگذاری چشمگیری خواهد داشت.
این مسیر ریلی از ابتدا به صورت دو خطه با چندین کیلومتر تونل و پل اجرا شده است و تمامکننده مسیر ریلی تبریز تا تهران است.
در همین راستا «سید میعاد صالحی» مدیرعامل شرکت راهآهن در پایان بازدید یک روزه از آخرین وضعیت پروژه ریلی میانه_بستان آباد_خاوران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: امروز با هدف بررسی آخرین وضعیت محور ریلی میانه - بستان آباد - خاوران، سفر کاری فشرده و مفیدی از ایستگاه خاوران به بستان آباد و سپس میانه و زنجان و قزوین داشتیم و اکنون نیز در مسیر قزوین به تهران هستیم.
وی ادامه داد: بررسی جزییات مختلف ایستگاه خاوران و ایستگاههای طول محور مثل ایمناب، بستان آباد، شهریار، زاویه و میانه، وضعیت زیرسازی و روسازی خط بویژه در پلها و تونلها، وضعیت ترانشههای طول مسیر و ... موارد مختلفی بود که در این بازدید بررسی شدند و مدیرعامل شرکت ساخت و معاون وی، نماینده مردم شریف تبریز در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در قطار حضور داشتند و با هر بار سوار و پیاده شدن ما در توقفهای مختلف قطار ما را همراهی کردند که جای تشکر دارد. ضمن قدردانی از زحمات عزیزان در شرکت ساخت، نقایص پروژه احصا شده و طی جلسه مفصلی که در طول مسیر در قطار داشتیم، برای برطرف شدن هر یک از موارد در کوتاه مدت و میان مدت برنامه ریزی زمانی مشخص شد.
گفتنی است از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور میکند و راهآهن میانه- تبریز یکی از بخشهای مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا میکند.
این مسیر ریلی را از شریانهای اصلی شبکه راهآهن سراسری در منطقه شمالغرب و کریدور ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور است و با تکمیل شدن این مسیر ریلی و اتصال به کشور ترکیه و اروپا در واقع مسیر ریلی جاده ابریشم تکمیل خواهد شد.