آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۰۸۹۵۹
احمد صادقی با اشاره به تصویب لایحه ایجاد درگاه خدمات غیر حضوری در شهرداری تهران بیان کرد:

برداشتن گامی دیگر برای تحقق شهرداری غیر حضوری

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا پیشتر تحقق شهرداری غیر حضوری را یکی از آمال این دوره مدیریت شهری مطرح کرده بود و تصویب این لایحه را برداشتن گامی دیگر در راستای تحقق این آرزو بیان کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، لایحه ایجاد درگاه صدور مجوزها، گواهی ها، استعلامات و خدمات غیرحضوری شهرداری تهران در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید و این در حالی است که احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا پیشتر تحقق شهرداری غیر حضوری را یکی از آمال این دوره مدیریت شهری مطرح کرده بود و تصویب این لایحه را برداشتن گامی دیگر در راستای تحقق این آرزو بیان کرد.

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران در این زمینه اظهار داشت: این لایحه به منظور یکپارچه سازی ارایه خدمات غیر حضوری در شهرداری تهران و در راستای اجرای ماده واحده مصوبه "الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه یکپارچه نمودن درگاه صدور مجوز‌ها گواهی ها، استعلامات و ارایه خدمات غیر حضوری شهردای تهران" ارایه شد که در این مصوبه شهرداری تهران مکلف است نسبت به اجرای مفاد این مصوبه اقدام کند.


وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات ما این است که ایجاد درگاه یکپارچه متولی نداشته و در این لایحه وظایف همه دستگاه ها، مالک فرایند و زیر ساخت‌ها مشخص شده است.


صادقی در ادامه گفت: از جمله نقاط قوت این لایحه این است که خدمت‌هایی که ارایه می‌شود در آن مشخص شده و نیز خدمت‌هایی که در آینده نیز ارایه خواهد شد در این لایحه به آن اشاره شده است.

صادقی همچنین گفت: از جمله مواردی که در فرایند‌های شهرداری تهران مورد مناقشه است می‌توان به بحث تدوین، اجرا، سیاست گذاری و نظارت اشاره کرد و لذا در این لایحه از مالک فرایند به عنوان کسی که سیاست گذاری و نظارت بر اجرای آن را انجام می‌دهد نام برده شده است.

احمد صادقی در ادامه گفت: شهرداری تهران مکلف است درگاه‌های یکپارچه ارائه خدمات غیرحضوری را با اهداف زیر ایجاد نماید:
۱ ـ ایجاد شفافیت در ارائه خدمت
۲ ـ افزایش سرعت در ارائه خدمات
۳ ـ خودکارسازی فرآیند‌ها و به حداقل رساندن مراجعه شهروندان و کسب و کار‌ها به شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شهر
۴ ـ حذف استعلامات و مکاتبات فیزیکی فیمابین واحد‌های مختلف شهرداری
۵ ـ ایجاد زیرساخت لازم جهت غیرحضوری شدن پاسخگویی به استعلامات خارج از شهرداری
۶ ـ یکپارچگی بانک‌های اطلاعات شهرداری تهران
۷ ـ افزایش بلوغ سازمانی شهرداری
۸ ـ فرآیند محور شدن ارائه خدمات
۹ ـ یکپارچگی و بهبود فرآیند‌های ارائه خدمات

وی در ادامه افزود: یکی از آرزو‌های بزرگ ما به صفر رساندن مراجعات به شهرداری است، اما برخی فرایند‌ها هم وجود دارد که به طور حتم نیاز به مراجعه دارد ازاینرو خدمات نیمه حضوری نیز در این لایحه مطرح شده است. به عنوان مثال مهندس ناظر بایستی برای بازدید پروزه حضور داشته باشد.

صادقی در پایان یاد آور شد: تصویب این لایحه یک گام دیگر ما را به تحقق شهرداری غیر حضوری نزدیک‌تر می‌کند و امیدواریم با این روند شهروندان از آثار و برکات غیر حضوری کردن خدمات که از جمله کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و نیز کاهش فساد اداری است بهره‌مند شوند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار