علی عباسی، نایب رئیس انجمن فوریتهای پزشکی ایران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مصاحبهای در رابطه با پیگیری مطالبات پرستاران تصریح کرد : وظیفه سازمان نظام پرستاری و انجمنهایی مثل انجمن فوریتهای پزشکی ایران فراهم کردن تسهیلات برای پرستاران نیست، این تسهیلات را وزارت بهداشت باید در اختیار پرستاران قرار دهد.
وی ادامه داد: از جمله وامهایی که در ایام کرونا با بانکهای مختلف هماهنگ شد، ولی در سال گذشته هیچگونه تسهیلات مالی به پرستاران پرداخت نشد. اما اقداماتی را هم سازمان نظام پرستاری و هم انجمن فوریتهای پزشکی ایران برای رفاه حال پرستاران پیگیری کردند و به نتیجه رساندند. از جمله مراکز زیارتی و اقامتی که در نقاط مختلف کشور تدارک دیده شده که بتوانند از این امکانات استفاده کنند.
عباسی در ادامه گفت: ما قول پیگیری مطالباتی را در سالهای گذشته دادیم، امسال هم قول میدهیم بر همان مسیری که تا به الان رفتیم بمانیم و بتوانیم برخی مطالبات را احیا کنیم. از جمله قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که بیش از ١٩ سال از تصویب این قانون در مجلس میگذرد و هنوز به صورت کامل اجرا نشده است.
وی ادامه داد: قانون ارتقا بهره وری که بیش از ١٤ سال است که در مجلس تصویب شده و اجرایی نشده که ما توانستیم در ١،٢ سال گذشته در اورژانس پیش بیمارستانی یک رای وحدت رویه و رد اعمال ماده ۹۱ را از دیوان عدالت اداری پیگیری کنیم تا بتوانیم این قانون را برای پرستاران اورژانس پیش بیمارستانی اجرایی کنیم.
علی عباسی در آخر گفت: ما همچین واحد حقوقی نظام پرستاری تهران رادر نیمه اول امسال با همکاری انجمن فوریتهای پزشکی فعال کردیم تا بتوانیم مطالبات مد نظر را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنیم. در ادامه هم سعی میکنیم با رایزنیهای مختلف هم قانون تعرفه گذاری هم قانون ارتقا بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت را به طور کامل در کشور اجرایی کنیم.