به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، صبح امروز، سهشنبه ۷ آذرماه، سید محمد موسوی، شهردار منطقه به همراه تعدادی از مدیران شهری به خیابان کاشان رفت و تصمیمات تازهای برای پیشرفت این پروژه گرفت.
موسوی با اشاره به ضرورت تمهیدات ترافیکی در این مسیر توضیح داد: عرض بالای خیابان کاشان، موجب ترغیب به سرعت غیرمجاز و ناایمن وسایل نقلیه در این خیابان میشود؛ ازاینرو برای آرامسازی این فضا با روشهای مختلف و در چندین نوبت، اقدامات مقتضی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اقداماتی همچون خطکشی، احداث جانپناه، نصب سرعتکاه، نصب چراغ چشمکزن به صورت پوش باتن و حتی نصب پل عابر پیاده در محدوده خیابان کاشان به افزایش ایمنی منجر نشده، افزود: با توجه به این مطلب، درخواست مطالعه آرامسازی و کاهش عرض و ایجاد پیادهراه به سازمان حملونقل و ترافیک ارسال شد و بعد از دریافت نتایج مثبت مطالعات و تشکیل کمیته محلی-منطقهای، با موافقت اعضای این کمیته، درخواست مجددی برای مطالعات طرح هندسی به سازمان یادشده فرستادیم.
شهردار منطقه ۱۱، هدف از کاهش عرض سوارهرو در این خیابان را استانداردسازی بر اساس رده عملکردی خیابان کاشان و ایجاد دو مسیر عبوری، همچنین نزدیکی سرعت وسایل نقلیه به سرعت مجاز و در نتیجه افزایش ایمنی در آن دانست و بیان کرد: بر این اساس، ۲.۸ متر از سوارهرو حذف شد که از طریق استفاده از این فضا به متراژ حدودی ۲۰۰۰ متر به سرانه فضای سبز منطقه اضافه میشود.
وی با تأکید بر انسانمحورکردن معابر ادامه داد: با توجه به اینکه محله حر بدون بوستان و محروم از فضای سبز است، این اقدام هم به افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد فضایی برای بازی کودکان در این محله منجر میشود و افزایش ایمنی در خیابان کاشان را به دنبال دارد.