علیرضا شیخ طاهری مدیرعامل شرکت واگن سازی مترو تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به سه ساله بودن زمان قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن که در سه سال گذشته منعقد شده گفت:چناچه منابع مالی لازم از سوی متروی تهران فراهم شود در یک بازه ۲ تا ۳ ساله امکان ورود این ناوگان به شبکه متروی تهران وجود دارد.
وی در خصوص جزئیات مالی قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن خاطرنشان کرد: منابع مالی لازم از محل فروش نفت تامین شده و سازمان برنامه و بودجه این موضوع را در بحث خرید واگنها لحاظ کرده است و این قرادادی است که ۱۰ درصد آن ارزی و ۹۰ درصد آن ریالی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت واگن سازی مترو تهران به بودجه اختصاص یافته به این طرح که حدود ۴ و نیم همت است و منابع لازم را به اجرای این پروژه اختصاص داده اند اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه قرار است که ۸۵ درصد از این قطارها بومی سازی شود طبیعی است که نسبت به موارد مشابه خارجی قیمت کمتر و منطقی تری داشته باشند.
شیخ طاهری همچنین در پاسخ به ان سوال که آیا واگن سازی تهران میتواند نیاز دیگر کلانهشرهای کشور را نیز برآورده کند، اظهار کرد: بر اساس تجربه وقتی تهران حرکتی را در هر حوزهای آغاز میکند سایر کلانشرها هم آن حرکت را ادامه میدهند، چون کار در پایتخت بر اساس بررسی و دقت بالاست. در خصوص تولید ناوگان هم تهران پیشرو در نسل جدید ناوگان مترو است و بعد از تهران به مرور کلانشرهای دیگر هم به این حوزه وارد میشوند. مذاکراتی با شهرداریهای شیراز، کرج و مشهد داشتیم و تفاهماتی نیز در این باره صورت گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: واگن سازای تهران افتخار دارد که علاوه بر به روزسازی ناوگان تعمیر و نگهداری ناوگان را در کارنامه خود داشته باشد. امروز باتلاش همکران ما در واگن سازی تهران و شرکت بهره برداری مترو تهران ضریب نگهداری واگن در کارخانه ما بیش از ۹۰ درصد است.
از ایشان بابت تمام زحماتشون تشکر میکنم
وخواهشی که از ایشان دارم اینکه اگه میشه برای استخدامی در این شرکت از دختران سرزمین ایران هم استفاده کنند
با تشکر