به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، طرح این گروه تیم ایرانی با عنوان «گردشگری ورزشی هوشمند به کمک پرندگان بازاریاب» در مدیریت رویدادهای ورزشی و با تکیه بر هوش مصنوعی و معرفی مقاصد گردشگری ورزشی بنا شده است که تلفیقی از علوم و فناوریهای هوافضا، گردشگری و هوش مصنوعی در آن بهره گرفته شده است.
این ایده محققان ایرانی با توجه به مسئله محدودیت در دسترسی به مقاصد گردشگری ورزشی و رویدادهای متفاوت ورزشی در دنیا به دلایلی مانند محدودیتهای اقتصادی، سیاسی، جسمانی، بهداشتی و … طراحی و آزمون شده است و در نخستین دوره مسابقات بینالمللی هوش مصنوعی امارات متحده عربی شرکت داده شد.
این مسابقه در ۸ حوزه انرژی، پزشکی، فناوری اطلاعات، هوافضا، شیمی، فیزیک، بازاریابی و تبلیغات و هنر برگزار شد که تیم کشورمان در حوزه بازاریابی و تبلیغات با تکیه بر هوش مصنوعی حائز مقام اول و مفتخر به دریافت مدال طلا شد.
ایده این محققان طبق معیارهای داوری از نظر نوآوری، کاربردی-عملیسازی، ماهیت طرح، مقرون بهصرفه بودن، تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرصتهای بازار، مورد ارزیابی و نمرهدهی هیئت داوران جشنواره قرار گرفت که در نتیجه در گروه خود برتر شناخته شد و طلای این مسابقات بینالمللی را از آن خود کرد.
دکتر رضا حیدری، عضو هیأت علمی دانشکده گردشگری (گروه گردشگری ورزشی و سلامت) دانشگاه تهران؛ امیرحسین پاینده، سامان کیواننیا و مصطفی رفتاری دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی دانشگاه تهران، امیر ارغوان دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی دانشگاه شیراز و امیرحسین لطفی دانشجوی رشته فیزیک از اعضای این گروه هستند. کیواننیا و ارغوان به ترتیب دبیر و نایب دبیر اتحادیه انجمنهای علمی دانشجویی گردشگری و هتلداری کشور نیز هستند.
این رویداد جهانی در تاریخ ۷ تا ۹ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۶ الی ۱۸ آذر ۱۴۰۲) و با حمایت سازمان مالکیت معنوی اختراع جهانی (WIIPA) در دبی برگزار شد که در آن بیش از ۱۵۰ طرح، اختراع و ایده از ۲۱ کشور دنیا از جمله ایران، آلمان، کرواسی، رمانی، کره جنوبی، سنگاپور، انگلستان، اندونزی، چین، لهستان و … ارائه شد.