آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۲۳۳۰۶

عقب‌ماندگی در تأمین ناوگان مترو، مشکل این روز‌های شهر زیرزمینی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توسعه خطوط مترو و افزایش تعداد ایستگاه‌های بهره‌برداری‌شده در یک‌روند مثبت و روبه‌جلو بوده است گفت: یکی از چالش‌هایی که اکنون مترو تهران با آن روبروست فرسودگی ناوگان و کمبود تعداد قطار است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مسعود درستی با بیان اینکه در حال حاضر با افتتاح ایستگاه شهر جدید پرند تعداد ایستگاه‌ها به ۱۵۶ و طول شبکه ریلی به ۲۹۶ کیلومتر رسیده و هر سال بر تعداد ایستگاه و طول شبکه افزوده می‌شود افزود: خرید واگن شرایط خود را دارد و پروسه آن زمان بر است. متأسفانه تأخیر ۷ساله در نهایی کردن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو باعث شده تا اکنون شاهد یک عقب‌ماندگی در بحث ناوگان باشیم که سبب شده تا علی‌رغم توسعه ایستگاه‌ها نتوانیم سرفاصله حرکت قطار‌ها را آن‌طور که انتظار می‌رود کاهش دهیم.

وی تصریح کرد: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن مترو پس از سال‌ها با پیگیری‌های مستمر آقای زاکانی به ثمر رسید که با الحاقات آن در متمم قرارداد، میزان واگن وارداتی مورد توافق با چین به ۷۹۱ دستگاه رسیده که ثمرات آن در چند سال آینده قابل‌مشاهده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه در کنار افزایش خطوط و ایستگاه‌ها به جهت خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و مسافران شهر زیر زمینی پرداختن به ناوگان و همچنین تکمیل پایانه‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است گفت: آخرین ناوگان شبکه مترو شانزدهم تیرماه ۱۳۹۹ به این چرخه اضافه شده (تن‌ها دو رام قطار) و پس از آن به علت عدم عقد قرارداد جدید شاهد یک وقفه در تأمین واگن هستیم که بهبود شرایط بهره‌برداری از مترو را سخت کرده است.

درستی با تأکید بر اینکه با توجه به توسعه مترو استقبال پایتخت‌نشینان از این مد حمل‌ونقلی، افزایش چشمگیری داشته و باعث ازدحام جمعیت در این شهر زیر زمینی شده است گفت: در حال حاضر روزانه ۲.۵ میلیون سفر با ۱۷۱ رام قطار در خطوط هفت‌گانه متروی تهران انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدون افزایش ناوگان امکان کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط وجود ندارد خاطرنشان کرد: جدا از کمبود ناوگان تعداد ناوگان فرسوده و نیازمند اورهال نیز زیاد است البته در ۲۸ ماه اخیر رشد چشمگیری در زمینه تعمیرات و ارتقا قطار‌های مترو نسبت به سال‌های قبل داشتیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تنها ۲۹۷ دستگاه واگن اورهال شده بود؛ اما در دو سال گذشته ۲۵۱ دستگاه واگن اورهال شده است. ضمن اینکه از سال گذشته برای اولین‌بار در تاریخ بهره‌برداری، تعمیرات اساسی قطار‌های نسل اول مترو (قطار‌های DC) همراه با نوسازی و ارتقا است. امیدوارم با انجام این اقدامات در سال‌های آینده بتوانیم خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در شهر زیرزمینی به مسافران محترم داشته باشیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار