به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا جمالزاده مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در پایداری کسب وکارهای نوپا، معرفی ویژگیها و ارزشهای محصول یا خدمت به مخاطبان و شناساندن آنها در بازار است که این کار از طریق ایجاد برند و انتقال پیام آن امکانپذیر است. وی افزود: برند سازی مجموعهای از راهکارها شامل مباحث مختلفی، چون موقعیت گذاری و جایگاه سازی برند، انتخاب نام مؤثر برای برند، انتخاب رنگ برند و هویت بصری مناسب، روابط عمومی، رویدادسازی و تبلیغات است که به نام و نشان تجاری، هویت و معنای مشخصی داده و آن را در بازار نسبت به رقبا مشخص و متمایز میکند.
جمالزده در ادامه گفت: ازاینرو دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمنظور پاسخگویی به این نیاز بازار کار و با هدف تربیت کارشناسان با مشارکت گروهی از متخصصان و صاحبنظران، به تدوین، تصویب و اجرای رشته کارشناسی حرفهای طراحی و توسعه برند در ذیل گروه فرهنگ و هنر اقدام نموده است. مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کرد: هدف از تدوین این دوره، تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمدی است که با کسب مجموعهای از دانش، مهارت و کاربرد آن در حوزه طراحی و توسعه برند بتوانند وظایف خود را به نحو شایستهای در مشاغل مدنظر به انجام رساند.
دبیر شورای برنامهریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی افزود: دانشآموختگان این رشته با گذراندن دروسی، چون هویت و برند سازی، تیزر تبلیغاتی و تحلیل محتوای پیامهای ارتباطی و طراحی نشانه تصویری و داشتن قابلیتهایی نظیر تحلیل عمیق از مخاطبان و اجرا و مدیریت پروژه برند سازی میتوانند شغل کارشناس و مدیر برند و ارتباطات بازار را احراز نمایند. وی در ادامه گفت: برای این دوره آموزشی در کنار آموزشهای تخصصی، ۵۱۲ ساعت آموزش، با عناوین دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ در قالب آموزش در محیط کار پیشبینیشده است.
مدیرکل دفتر برنامهریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه اظهار داشت: علاقمندان به تحصیل در این رشته میتوانند ضمن مشاهده سرفصل دروس رشته مذکور در بخش سرفصل برنامههای مصوب در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir، در پذیرش جدید دانشگاه که تا ۱۸ بهمن ماه ادامه دارد ثبتنام نمایند.