به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هرمزی با تأکید بر انجام بررسیهای فنی و دو نوبت مرتبه سفر شهردار محترم تهران و مدیران و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک و وزارت صمت به چین و بررسی خودروهای برقی که در ناوگان تاکسیرانی شهرهای چین فعال هستند، گفت: پس از انجام بررسیها نسبت به عقد قرارداد با سرمایهگذار چینی خودروهای شرکت GAC با برند Aion بهعنوان خودروی سدان، خودروی SUV و وَن هایگر توسط شهرداری تهران اقدام شد.
وی با اعلام اینکه از جمله ویژگیهای این خودروها، میتوان به پیمایش بالا با یک مرتبه شارژ و همچنین شیبروی متناسب با توپوگرافی تهران نام برد، افزود: در نطر است، در بازه زمانی مشخصی، ۲۵ هزار دستگاه سدان، ۲۵۰۰ دستگاه خودروی SUV و ۱۰ هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل شهر تهران وارد شده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند.
هرمزی با اشاره به اینکه در مورد زیرساخت نیز در نظر است متناسب با برنامه زمانبندی ورود این خودروها، نسبت به تامین ایستگاه شارژ توسط شهرداری تهران با همکاری شرکت مپنا اقدام شود، اظهار کرد: با پیگیریهای انجام شده از دولت محترم و بانک مرکزی، مقرر است یارانه صرفهجویی سوخت در راستای تحقق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و مصوبه شورای اقتصاد در این خصوص بهصورت پیشینی به منظور تامین آورده اولیه و تسهیل در ورود این خودروها پرداخت شود.
معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه ورود سایر خودروهای برقی توسط شرکتهای خودروساز داخلی نیز با مشارکت وزارت صمت در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و از خودروهای تولید داخل را نیز به موازات خودروهای وارداتی مورد استفاده قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر تغییر مبلمان شهری و ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان، موجب انتقال تکنولوژی تولید نیز خواهد شد که تأثیر به سزایی در سرعت تولید خودرو و بهروزرسانی صنعت خودرو خواهد داشت و علاوه بر آن، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از آن نیز بسیار مؤثر است.