آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۶۲۴۲۱

کاهش شدید درآمد مک‌ دونالدز برای اولین بار در سه سال گذشته

شرکت مک‌ دونالدز اعلام کرد که در سه‌ماهه دوم سال جاری، فروش جهانی آن به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است. این افت به دلیل افزایش نرخ تورم، تأثیرات منفی ناشی از جنگ در خاورمیانه و کندی بهبود رشد در چین رخ داده است

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ به گزارش رویترز، در سه‌ماهه دوم سال جاری، فروش رستوران‌های مک‌دونالدز در جهان به میزان ۱% کاهش یافته است. در این گزارش قید شده فروش رستوران‌های مک‌دونالدز در ایالات متحده در سه‌ماهه دوم ۰.۷% کاهش یافته که ناشی از کاهش تعداد مشتریان بوده است. همچنین فروش رستوران‌ها در بازار‌های بین‌المللی که تحت مدیریت مک‌دونالدز هستند، ۱% کاهش یافته که عمدتاً به دلیل عملکرد ضعیف در بازار فرانسه بوده است.
این گزارش آمده است فروش در بازار‌های بین‌المللی که رستوران‌ها از طریق مجوز‌ها اداره می‌شوند، ۱.۳% کاهش یافته است. این افت به دلیل "تأثیرات مداوم جنگ در خاورمیانه و فروش منفی قابل مقایسه" و همچنین عملکرد ضعیف در بازار چین رخ داده است.

همچنین این گزارش افزوده است درآمد شرکت در سه‌ماهه دوم ۰.۱۲% کاهش یافته و به ۶.۴۹ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که انتظار می‌رفت درآمد‌ها ۰.۵% افزایش یابد.
به عبارتی دیگر سود هر سهم در سه‌ماهه دوم سال جاری به ۲.۹۷ دلار از ۳.۱۷ دلار در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۳ کاهش یافته است. این کاهش پس از آن رخ داده که سود شرکت در سه‌ماهه دوم از ۲.۳۱ میلیارد دلار در سال گذشته به ۲.۰۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

اثرات تورم

تورم مداوم مصرف‌کنندگان با درآمد پایین را مجبور کرده تا به غذا‌های ارزان‌تری در خانه روی بیاورند. این امر باعث شده تا زنجیره‌های فست‌فود مانند مک‌دونالدز، برگر کینگ، وندی و تاکو بل وعده‌های اقتصادی ارزان‌تری ارائه دهند تا فروش خود را حمایت کنند.

مک‌دونالدز از ژوئن گذشته در بیشتر مکان‌های خود در ایالات متحده وعده غذایی ۵ دلاری عرضه کرده است. مدیران اجرایی شرکت اعلام کردند که با شرکای خود که برند مک‌دونالدز را مدیریت می‌کنند، برای تمدید این عرضه تا پس از اوت آینده همکاری می‌کنند تا مشتریانی را که تعداد بازدیدهایشان از رستوران‌ها کاهش یافته، جذب کنند.

تأثیرات تحریم‌ها

به گزارش رویترز، برایان یاربورو، تحلیلگر شرکت ادوارد جونز، گفته است: "بزرگترین ضربه به مک‌دونالدز این است که مصرف‌کنندگان با درآمد پایین به طور واضح تعداد بازدیدهایشان را کاهش داده‌اند. "

فروش در بازار‌های بین‌المللی که تقریباً نیمی از درآمد این شرکت در سال ۲۰۲۳ را تشکیل داده‌اند، به میزان ۱.۱% کاهش یافته است که این افت ناشی از کاهش فروش در فرانسه بوده است.

تأثیرات جنگ

کندی بهبود اقتصاد در چین و جنگ در خاورمیانه بر عملکرد بخش کسب و کار مک‌دونالدز تأثیر گذاشته است. در این بازارها، شرکای محلی مدیریت رستوران‌ها را بر عهده دارند و فروش در این بازار‌ها ۱.۳% کاهش یافته است، در حالی که سال گذشته رشد ۱۴% داشته است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار