به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل باقری فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت پس از بازدید از آزمون، گفت: رشتههای توانبخشی خصوصا فیزیوتراپی به دلیل افزایش سن امید به زندگی و افزایش سن جمعیت، نیاز مبرم حال و آینده کشور است.
وی با اشاره به قدمت و سابقه رشته فیزیوتراپی، افزود: این رشته سابقا در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین PhD پذیرش دانشجو داشت و راه اندازی دوره ای فیزیوتراپی برای سالیان متوالی، مورد درخواست اساتید و متقاضیان بود. امسال برای اولین بار در کشور، دوره ای حرفهای مصوب و آزمون آن برای نخستین بار برگزار شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، از مشارکت حدود ۱۹۰۰ نفر در این آزمون خبر داد و گفت: تقریبا حدود ۱۵۰ نفر در ۶ دانشگاه پذیرفته خواهند شد. این رشته برای سالهای زیادی در کشور وجود نداشت و دانشجویان برای تحصیل در آن، ناگزیر به کشورهای منطقه سفر میکردند.
باقری فرد، با بیان اینکه "پس از تصویب و شروع ای حرفهای رشته فیزیوتراپی در کشور، امیدوارم بتوانیم در آینده پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه توانبخشی باشیم" خاطر نشان کرد: نتایج آزمون در حدود یک ماه آینده اعلام خواهد شد.
وی افزود: از آنجا که این رشته برای نخستین بار در کشور مصوب شده است؛ تنها در ۶ دانشگاه بزرگ دانشجو میپذیرد و امیدواریم در آینده بتوانیم از لحاظ کمیت آن را افزایش دهیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، اظهار داشت: خوشبختانه کشور از اساتید و زیر ساختهای خوبی برای تربیت دانشجو در این رشته برخوردار است. امیدوارم در اقدام بعدی بتوانیم دانشجوی ای حرفهای در رشته شنوایی سنجی پذیرش کنیم.
هدف؛ تربیت فیزیوتراپیستهای توانمند است
ابراهیمی، دبیر بورد توانبخشی کشور، تصویب رشته ای حرفهای فیزیوتراپی و برگزاری آزمون آن را پس از بیست سال اعلام نیاز از سوی اساتید، تصمیمی با درایت از سوی مسئولان وزارت بهداشت خواند و افزود:
متاسفانه آموزش این رشته در ترکیه و پاکستان از کیفیت خوبی برخوردار نبوده، اما در ایران از طریق آزمون و به صورت کاملا علمی و جدی در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
وی ضمن قدردانی از حمایت و پشتکار معاون آموزشی وزارت بهداشت در راه اندازی این رشته گفت: ایران در رشته فیزیوتراپی در منطقه از جایگاه ویژهای برخوردار است و راه اندازی این دوره میتواند به رشد آن کمک کند.
ابراهیمی، فیزیوتراپیست را مهندس حرکت خواند و گفت: در تلاشیم تا دانشجویانی توانمند در این حوزه تربیت کنیم.