آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۶۶۴۰۱
رئیس پلیس راهور تهران:

صدای سوت پلیس راهور به خیابان‌ها برمی‌گردد/ استمرار استقرار کفی‌ها+ فیلم

سردار موسوی پور گفت: سوت پلیس، ابزاری که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما نقش حیاتی و بی‌بدیلی در کار راهنمایی و رانندگی ایفا می‌کند. این ابزار نه تنها خجالت‌آور نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین ابزار‌های کاری ماست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران، در نشست خبری گفت: سوت پلیس، ابزاری که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما نقش حیاتی و بی‌بدیلی در کار راهنمایی و رانندگی ایفا می‌کند. این ابزار نه تنها خجالت‌آور نیست، بلکه یکی از مهم‌ترین ابزار‌های کاری ماست. به جای فریاد زدن و پاره کردن حنجره، با یک سوت می‌توان به رانندگان دستور توقف یا حرکت داد و به راحتی ترافیک را کنترل کرد.

وی بیان کرد: سوت پلیس، به‌ویژه برای پلیس راهنمایی و رانندگی، ابزاری قدیمی و مؤثر است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار به عنوان بخشی از لباس و علائم شناسایی پلیس به‌کار می‌رود و ما در تمامی مناطق و در میان تمامی معاونین از آن استفاده می‌کنیم.

رییس پلیس راهور تهران عنوان کرد: اکنون این ابزار بخشی از دستورالعمل‌های داخلی ما شده و تمامی همکاران باید آن را به کار بگیرند. اگر جایی مأموری را دیدید که سوت ندارد، بدانید که از دستورالعمل‌ها سرپیچی کرده است.

 

 

 

کد ویدیو
 
نزدیک به ۴.۵ میلیون موتورسیکلت پلاک شده در تهران داریم که ۲۵۰ هزار عدد هم هر سال به آن اضافه می‌شود، در واقع نزدیک به ۳۰ درصد موتورسیکلت‌های کشور در تهران تردد می‌کنند.

وی افزود: ۴ ماه بر روی طرح ۱۰ (طرح نظم بخشی به رفتار ترافیکی موتورسیکلت سواران) کار کردیم و این طرح تا زمان ساماندهی تمامی موتورسیکلت‌ها انجام شود، ادامه دارد و تا زمانی که در این جایگاه باید از مساله موتورسیکلت‌ها صرف نظر نمی‌کنم.

موسوی پور با بیان اینکه موتورسیکلت سواران به غلط فکر می‌کنند ملزم به رعایت قوانین و مقررات نیستند، گفت: در ۵ سال گذشته ۴۱ درصد فوتی‌های تصادفات مربوط به موتورسیکلت سواران است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: یکی از اهداف پلیس در طرح ۱۰ کاهش تصادفات فوتی، انضباط بخشی ترافیک، کاهش آلودگی هوا و دیگر مسائل این چنینی است.

وی با بیان اینکه طرح‌های سلبی و ایجابی پلیس برای موتورسیکلت سواران باهم در حال اجرا است، گفت: کفی‌ها را نمی‌توانیم از تقاطع‌ها حذف کنیم، اما دنبال این هستیم که موتورسیکلت سواران را بتوانیم برخط کنترل کنیم، اما هنوز به یک راهکار قطعی نرسیدیم.

موسوی پور خاطرنشان کرد: امیدواریم موتورسازان یک چیپ داخل طراحی موتور‌ها به کار بگیرند تا رفتار موتورسیکلت‌ها مورد رصد قرار بگیرند تا بشود رفتار ترافیکی آنها کنترل کرد و به تردد آنها انضباط بخشید.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به طرح موتوریار اشاره کرد و گفت: طبق قانون ما میتوانیم تا ۱۲ ساعت فرد متخلف را به کارگیری کنیم، اما در طرح موتوریار فرد کاور می‌پوشد که یک الی ۲ ساعت کمک ماموران راهور بدهد.

وی گفت: ۳۹ هزار و ۶۴۹ دستگاه موتورسیکلت توقیف ساعتی شده است و ۷۱۵ هزار و ۱۷۸ موتورسیکلت جریمه شده‌اند، همچنین ۳ هزار دستگاه موتورسیکلت با کفی‌ها به پارکینگ منتقل شده‌اند.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال تا کنون ۵۹ هزار و ۸۵۱ دستگاه موتور سیکلت رفع اثر پوشش پلاک شده است.

موسوی پور گفت: ادارات بیمه، شرکت‌های بخش خصوصی و خیرین در ایستگاه‌های صلواتی که در مسیر پیاده روی جاماندگان برپا است، کلاه ایمنی هدیه بدهند.

وی با درخواست از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برای تعمیر دوربین‌های آسیب دیده، تصریح کرد: در ۴ ماهه امسال ۳۹ نفر معادل ۱۶ درصد نسبت با مدت مشابه سال قبل کاهش تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت به طرح برخورد با تخلفات شبانه پرداخت و گفت: در چهار ماهه سال جاری، ۵۴۳ هزار خودرو جریمه شده‌اند که از این تعداد، ۱۹۰ هزار مورد تخلفات حادثه‌ساز مربوط به شب است. همچنین، ۵۶ هزار کامیون نیز اعمال قانون شده‌اند و ۱۶ هزار دستگاه وسیله نقلیه در شیفت شب توقیف شده‌اند.

موسوی پور در مورد سرویس مدارس بیان کرد: مسؤول اجرای سرویس مدارس شهرداری و دهیاری‌ها هستند و تکالیف سازمان‌ها طبق سامانه سپند مشخص شده است. همچنین، مسوولیت برچسب الکترونیک سرویس مدارس نیز با شهرداری است.

سرهنگ موسوی‌پور درباره سامانه سپند و بحث سرویس مدارس گفت: برابر مقررات، مسئول اجرای این سامانه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هستند. دانش آموزان باید در این سامانه ثبت نام کرده و تا پایان شهریور باید برچسب به سرویس مدارس از سوی شهرداری داده شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: رانندگانی که می‌خواهند سرویس مدارس شوند باید سه سال از مدت زمان گواهینامه آنها گذشته باشد و اگر سه بار تخلف حادثه ساز داشته باشند با ممنوعیت فعالیت مواجه خواهند شد. همچنین در سرویس مدارس نباید بیش از ۴ نفر حضور داشته باشند. تاکنون ۱۴۸ شرکت شناسایی و ۲۷ هزار دانش آموز در این سامانه برای استفاده از سرویس مدارس ثبت نام کرده‌اند.
برچسب ها:
پلیس راهور
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار