به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا کمرهای روز سه شنبه در میزگرد آموزشی بررسی راهکارهای ارتقا کیفیت مدارس دولتی در شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: کمیت و کیفیت هر دو در موضوع عدالت اهمیت دارد و اینکه مدارس عادی چگونه کیفیت مییابد، به سادگی ممکن نیست.
وی افزود: آموزش و پرورش یک حق، اما آموزش عالی انتخاب است و هردو باید به سمت افزایش کیفیت روند پیش روند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید اجازه دهیم مدیر مدرسه قابلیتهای لازم را پیدا کند، ادامه داد: ستاد باید سیاستهای لازم را اتخاذ کند، اما اجرا را باید به مدارس بسپاریم.
کمرهای عنوان کرد: تقویت و توانمندسازیهای معلمان اهمیت بسیاری دارد، باید تمرکز خود را به مدرسه بگذاریم و با توجه به شاخصهای ارزیابی باید تحول سنجشی انجام دهیم و میزان تاثیرگذاری برنامهها را ارزیابی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: برای بهبود مدرسه و فرآیندها مدیر مدرسه نسبت به معلم باید ترسیمکننده چشماندازه از مدرسه باشد، حتی مدیر مدرسه مسئول توسعه شایستگیهای حرفهای معلمان است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید آموزشهایی در جهت توسعه یادگیری بگذاریم که معلم بتواند کلاس را هدایت کند و در این راستا مدیر تسهیلگر جریان یادگیری در تعلیم و تربیت باشد.
کمرهای عنوان کرد: مدیر مدرسه رهبر آموزشی است که پیروان را به دنبال خود میکشد و آنها میتوانند به مرور نقش آفرین باشند، مدیر اگر در معرض شایستگیهای خود قرار نگیرد، سیاستهای اجرایی به درستی محقق نمیشود.
وی یادآورشد: ارتقای کیفیت را باید از مدرسه شروع کنیم و با برنامههای مجزا و روشهای بهبود موثر به سمت ارتقای کیفیت مدارس دولتی پیش رفت.