به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، متا روی ویژگیهای جدیدی برای تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک کار میکند؛ با این ویژگیها سازندگان محتوا میتوانند تصاویر ثابت را متحرک کنند و بکگراندهای جذابتر و خلاقانهتری بسازند. انتظار میرود تبلیغات هوش مصنوعی بهزودی در این دو برنامه به کاربران نمایش داده شود.
به گزارش نشریه ورج، سازندگان میتوانند تصاویر خود را در این ابزارها آپلود سپس برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی، آنها را متحرک کنند. همانطور که در تصویر زیر میبینید، ابزار هوش مصنوعی متا توتفرنگی را بهگونهای متحرک کرده که اطراف شیشه شناور به نظر برسد.
علاوهبراین، با ابزارهای جدید میتوان ویدیوهای موجود را بزرگتر کرد؛ به این شکل که هوش مصنوعی از پیکسلهای دیدهنشده در هر فریم ویدیو بهره میبرد تا اندازه آنها را افزایش دهد. متا درحالحاضر روی توسعه این قابلیت و سایر ویژگیها کار میکند و قصد دارد اوایل سال میلادی بعدی آنها را در اختیار سازندگان محتوا بگذارد.
متا میخواهد ابزارهای مبتنیبر هوش مصنوعی مولد خود را برای سازندگان تبلیغات گسترش دهد؛ درحالحاضر این ابزار در ساخت محتوای متنی و تصاویر کاربرد دارند. پسازاین، تبلیغات ساختهشده با هوش مصنوعی در تب ویدیوهای تمامصفحه فیسبوک نمایش داده خواهند شد.
علاوهبر فیسبوک، پلتفرمهای دیگری نیز ایده مشابهی را دنبال میکنند. آمازون اخیراً ابزاری ارائه کرده که از تصاویر محصولات، ویدیوهای متنوعی میسازد و تیکتاک نیز ساخت آواتارهای مختلف با هوش مصنوعی را برای تبلیغات آزمایش میکند.