به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، محمود رضا قدیریان صدا پیشه حوزه کتاب و مجری در حاشیه رو نمایی از کتاب در بنیاد شهید به خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: من تجربه اجرای صوتی کتابهای زیادی در حوزههای مختلف فرهنگی و اجتماعی را دارم و بخشی از اینها در حوزههای زندگینامه رزمندگان دفاع مقدس و فرهنگ شهدا داشتهام که تأثیرات زیادی را هم دارد. اما باید توجه داشت که کتاب خوب خیلی هم نیاز به تبلیغ ندارد و خودش مانند سایر هنرها مثل موسیقی فراگیر میشود.
وی در ادامه و در مورد ضرورت بین المللی شدن قهرمانان دفاع مقدس افزود: در حوزه کتاب آثار خوبی داریم ولی آنقدر زیاد نیست که بخواهد بینالمللی شود. ما باید در این حوزه قدم برداریم نه اینکه فقط بخواهیم کتابهایی را برای مردم خودمان بنویسیم. اگر همین کتابهای خوبی که داریم را بازنگری کنیم قادریم که در موضوع بینالمللی هم حرفی برای گفتن داشتهباشیم.
ما باید بتوانیم کتابها را طوری بنویسیم که اگر یک فیلمساز یا سایر تولید کنندگان هنری خواستند بر اساس آن محصولاتی تولید کنند جذبش شوند و آنقدر آن قصه و رمان کشش داشته باشد که برای اقتباس و بحش بینالملل دارای حرف باشد.
این مجری و صدا پیشه کتاب همچنین در مورد سرمایه گذاری روی قهرمانها و حفظ میراثشان گفت: بسیاری از کشورهای دنیا روی قهرمانان خود سرمایه گذاری میکنند و این در حالیست که در تاریخ ایران بزرگترین نویسندهها مثل فردوسی و حافظ سرمایه ما هستند که همه جهان آنها را میشناسند و باید کاری کنیم که یادی از ما در پنجاه یا صد سال آینده باقی بماند.
قدیریان در پایان و در ارتباط با کتابهای حوزه نوجوانان هم اذعان کرد: بازنگری در کتاب برای مردم جهان در موضوع دفاع مقدس ضروری است و باید به نوجوانان هم فکر کنیم. اینکه بخواهیم یک نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله را جذب کنیم باید به روان بودن و همزبانی با او فکر کنیم.