فصلنامه علمی تخصصی «دين و رسانه» وابسته به مركز پژوهشهای اسلامی صدا و سيما در دو محور دين رسانهای و رسانه دينی مقاله میپذيرد.
به گزارش گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»، محورهای فصلنامه شامل دين رسانهای و رسانه دينی است؛ محور اول خود به موضوعات نظريات انتقادی در خصوص دين رسانهای، ظرفيتهای رسانه برای ارسال پيامهای دينی (اعتقادی، اخلاقی، شعائر و مناسك، فقهی)، زبان دين و زبان رسانه، دين در فضای مجازی، روابط زن و مرد در فضای مجازی، ترويج گرايشهای مذهبی از رسانه و مطالعات موردی: نقد و بررسی برنامههای دينی (نمايشی و غيرنمايشی) تقسيم میشود.
همچنين محور رسانه دينی به موضوعات مفهوم و شاخصههای رسانه دينی، دانش دينی رسانهای؛ مفهوم و مبانی آن، دين و نظريههای رسانه، دين و كاركردهای رسانه (سرگرمی، اطلاعرسانی، بسيج همگانی، آموزش، ارشاد و تبليغ)، دين و تأثير رسانه؛ ابعاد و سطوح تأثير، نظريات تأثير، دين و قالبهای برنامهای رسانه، دين و زيبايیشناسی رسانه تلويزيون، دين و سازمان رسانهای (نيروی انسانی، مديريت پيام، سياستگذاری)، فقه رسانه، رسانه و نهادهای اجتماعی (رسانه و سياست، رسانه و اخلاق، رسانه و اقتصاد، رسانه و فرهنگ) و مطالعات موردی: بررسی شبكههای ماهوارهای دينی تقسيم شده است.
گفتني است محققان میتوانند آثار خود را به نشانی: قم، بلوار امين، مركز پژوهشهای اسلامی صدا و سيما ارسال كنند./انتهاي پيام/