آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۲۵۲۷۷
میلاد شکرخواه مدیر فناوری اطلاعات جشنواره خبر داد

افزایش ۲۶ درصدی بلیت فروشی جشنواره فیلم فجر نسبت به دوره قبل

میلاد شُکرخواه، مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر از افزایش ۲۶ درصدی بلیت فروشی فیلم فجر چهل و سوم نسبت به ادوار گذشته خبر داد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، میلاد شُکرخواه، مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر با اعلام این مطلب اظهار داشت: بلیت فروشی جشنواره برای سینما‌های تهران از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۰ بهمن ماه آغاز شد و تا این لحظه، بیش از ۲۰۱ هزار قطعه بلیت از مجموع کل ظرفیت‌های مجاز به فروش سینما‌های مردمی تهران (۳۷۰ هزار صندلی) به فروش رفته است و روند خرید بلیت با اشتیاق فراوانی ادامه دارد.

وی افزود: استقبال از بلیت فروشی مردمی سینما‌های جشنواره تا پایان روز ششم در شرایطی بوده است که مجموع بلیت‌های فروش رفته ما برای دوره چهل و دوم ۱۴۷ هزار قطعه بوده و افزایش قابل توجه‌ای داشته است.

شکرخواه همچنین با اشاره به استقبال فوق‌العاده مخاطبان از اکران جشنواره چهل وسوم در سایر استان‌ها اظهار کرد: در بخش استان‌ها، بلیت فروشی از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۵ بهمن ماه آغاز شد و استقبال بی‌نظیری از فیلم‌های جشنواره تا امروز شده است. مجموعاً ۳۵ عنوان فیلم در بخش استان‌ها اکران می‌شود و تعداد بلیت‌های فروش رفته بیش از ۵۸ هزار قطعه است. این در حالی است که مجموع بلیت‌های فروش رفته ما برای دوره چهل و دوم در استان‌ها ۳۴ هزار قطعه بوده و در این بخش نیز، جشنواره چهل وسوم افزایش چشم‌گیری داشته است.

مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: فرآیند خرید بلیت براساس سیاست‌های اکران جشنواره، به صورت تک فروشی است، یعنی فیلم‌هایی که تبلیغات تجاری وسیع‌تر، مواد تبلیغی خلاقانه‌تر و فعالیت گسترده‌تری در فضای مجازی دارند، تقاضای خرید بلیت بیشتری به سمت آنها روانه خواهد شد.

وی در ادامه به عوامل کاهش یا افزایش تقاضا‌های روزانه اشاره و بیان کرد: روزانه به طور میانگین بین ۱۰ تا ۱۱ هزار قطعه بلیت توسط مخاطبان از طریق سامانه‌های فروش و گیشه سینما‌ها خریداری می‌شود. عواملی مثل ظرفیت‌های باقیمانده از هر فیلم یا اعلام سانس‌های فوق‌العاده براساس تقاضای تهیه‌کنندگان و سینماداران در شکل‌گیری کاهش یا افزایش این تقاضای روزانه تاثیرگذار است.

شکرخواه تصریح کرد: رفتار خرید مخاطبان به گونه‌ای است که سهم سکو‌های فروش بیش از۹۵ درصد و بخش اندکی به گیشه حضوری سینما‌ها تعلق دارد.

مدیر فناوری اطلاعات جشنواره فیلم فجر در پایان گفت: باید از همکاری شبانه‌روزی و تلاش بی‌وقفه‌ی کارکنان سکو‌های فروش به عنوان مجریان اصلی فرآیند خرید بلیت و همچنین اهتمام ویژه‌ی آنها در بالا بردن مشارکت و نشاط جشنواره قدردانی کنم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار