آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۰۲۱۱

«آخرین فرصت»؛ کتابی با تقریظ رهبر انقلاب و فروش ۶۳ هزار نسخه‌ای

جشن ۶۳ هزار نسخه‌ای کتاب پرفروش «آخرین فرصت» با حضور سمیرا اکبری، نویسنده اثر و مسعود فرزانه، مدیرعامل انتشارات به‌نشر، شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران‌ در غرفه مجمع انقلاب اسلامی برگزار شد.
«آخرین فرصت»؛ کتابی با تقریظ رهبر انقلاب و فروش ۶۳ هزار نسخه‌ای

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، ستاد خبری سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مهدی سیم‌ریز، کارشناس فرهنگی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های کتاب «آخرین فرصت» گفت: این کتاب روایت خوبی دارد و جای نقد باقی نمی‌گذارد. در تقریظ‌های رهبر انقلاب، بیشتر به زندگی شهید پرداخته شده و کمتر به متن کتاب اشاره شده است.


وی با تاکید بر اهمیت رضایت خانواده شهدا برای چاپ آثار افزود: یکی از محاسن مهم کتاب «آخرین فرصت» رضایت کامل خانم قافلان کوهی، همسر شهید کسایی است. این کتاب برخلاف سایر آثار مشابه که با شهادت کاراکتر به پایان می‌رسند، روایت زندگی پس از شهادت شهید کسایی را نیز ادامه می‌دهد.


سیم‌ریز با اشاره به ادامه داستان پس از شهادت شهید کسایی گفت: بسیاری از کتاب‌های حوزه دفاع مقدس با اوج داستان یعنی شهادت شخصیت به پایان می‌رسند، اما این کتاب با وداع خانم قافلان کوهی با شهید در معراج شهدا ادامه دارد. این ویژگی باعث شده کتاب «آخرین فرصت» در میان آثار مشابه متمایز باشد.


وی با اشاره به موفقیت کتاب در جذب مخاطب گفت: «آخرین فرصت» حتی پیش از تقریظ رهبری نیز به چاپ دوم رسید و امروز شاهد جشن ۶۳ هزار نسخه‌ای آن هستیم. در واقع این استقبال نشان‌دهنده تأثیرگذاری محتوای کتاب بر مخاطب است.


سمیرا اکبری، نویسنده کتاب نیز درباره محتوای «آخرین فرصت» گفت: این کتاب تلاشی است برای بازتاب زیست مؤمنانه شهید علی کسایی که نه تنها به دوران انقلاب و دفاع مقدس، بلکه به دوران پیش از انقلاب و تلاش‌های شخصی وی برای خودسازی نیز پرداخته است. وی همچنین از بازخورد مثبت خانواده شهید، به‌ویژه دختر شهید ابراز خرسندی کرد و افزود: شنیدن این که کتاب باعث احساس نزدیکی بیشتر فرزند شهید با پدر شده، برای من ارزشمند بود.


اکبری در ادامه به اهمیت شناخت شخصیت شهدا اشاره کرد و گفت: آشنایی با شخصیت‌های شهدا نوری از امید را در دل انسان‌ها روشن می‌کند. 
وی تأکید کرد: وقتی درباره چنین انسان‌های بزرگی می‌نویسیم، به دیگران انگیزه حرکت می‌دهیم.


مسعود فرزانه، مدیرعامل انتشارات به‌نشر هم در ادامه این نشست اظهار داشت: «آخرین فرصت» کتابی مستند است که با ۳۰ ساعت مصاحبه با همسر شهید کسایی به واقعیت نزدیک شده است. وی همچنین به ویژگی‌های منحصربه‌فرد کتاب اشاره کرد و گفت: خط داستانی و روایت صادقانه همسر شهید، کتاب را به اثری دلنشین تبدیل کرده است.


فرزانه از استقبال خوب مخاطبان و برنامه‌ریزی برای معرفی گسترده‌تر کتاب خبر داد و گفت: برای افزایش آگاهی جامعه نسبت به این اثر، با صداوسیما قرارداد پخش ۲۰۰ نوبت تیزر تبلیغاتی منعقد کرده‌ایم. این اقدام می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش فروش و شناخت بیشتر کتاب داشته باشد.


وی همچنین به اهمیت ارتباط با نسل جوان اشاره کرد و افزود: برای ایجاد ارتباط با نسل امروز باید داستان را جدی بگیریم. استفاده از قالب‌های جدید و توجه به روایت‌های واقعی می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری در مخاطبان جوان داشته باشد.


سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۷ اردیبهشت شروع شده و تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ با شعار «بخوانیم برای ایران» در محل مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد بود. این رویداد به‌صورت مجازی نیز در book. icfi.ir در حال برگزاری است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار