آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۳۵۵۲

افتتاحیه اولین همایش ملی هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه برگزار شد

اولین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» با هدف بررسی تأثیرات این فناوری در عرصه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و سیاست‌گذاری محتوا در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما آغاز به کار کرد. این رویداد با استقبال پرشور مردم، دانش‌آموزان و همکاری پژوهشکده سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری رسانه برگزار شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، اولین همایش ملی «هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه» با مشارکت دانشگاه صدا و سیما و مرکز طرح و برنامه این سازمان و با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه هوش مصنوعی در حال برگزاری است در ابتدای این همایش شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما، گفت: در این همایش ۷۰ مقاله علمی در حوزه هوش مصنوعی تهیه شده و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: علاوه بر پژوهش‌های دانشگاهی، در حوزه فقه نیز نشست‌هایی در حوزه علمیه قم برگزار شده که به بررسی فقهی هوش مصنوعی پرداخته‌اند. زمانی که از این ابزار به‌درستی استفاده شود، در تمامی ابعاد جامعه پیشرفت حاصل خواهد شد.

الهام موسوی، دبیر کارگروه جشنواره تولیدات مردمی این همایش، از استقبال چشمگیر مردم به‌ویژه دانش‌آموزان خبر داد و گفت: آثار ارسالی در قالب‌های مختلف از جمله ویدئو، پوستر، پویانمایی و مستند دریافت شده‌اند و دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در این جشنواره دو نمره از درس کار و فناوری دریافت کنند.

سیدمحمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در سخنانی گفت: هوش مصنوعی امروز یکی از نوآوری‌های متحول‌کننده است و می‌تواند فرآیند‌های پیچیده را ساده‌تر و بهره‌برداری از منابع را آسان‌تر کند.

در ادامه مراسم، اعلام شد که برگزیدگان جشنواره تولیدات مردمی روز ۲۸ اردیبهشت معرفی خواهند شد و مراسم اختتامیه در ۲۹ اردیبهشت با رونمایی از پوستر همایش سال آینده و معرفی برنامه‌های مرکز رشد هوش مصنوعی رسانه برگزار می‌شود؛ بر اساس اعلام مسئولان، این فناوری تاکنون موجب کاهش ۳۵ درصدی هزینه‌های تولید و افزایش ۲۹ درصدی کیفیت و شاخص‌های محتوایی شده است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار