
تاکید مزینانی بر اجرای هدفمند سند راهبردی اعتلا

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود مزینانی با اشاره به تصویب این سند در اواخر سال ۱۳۹۹، اهداف آن را شامل نقشآفرینی مؤثر در تحقق مردمسالاری اسلامی، قدرتسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی عنوان کرد و افزود: چهار راهبرد کلی در قالب هفت شاخه اصلی برای اجرای این سند طراحی شده است. از جمله این شاخهها میتوان به علم و فناوری، سیاست خارجی، سازندگی، فضای مجازی، و دفاع از کشور اشاره کرد.
مزینانی خاطرنشان کرد: یازده قرارگاه تخصصی برای پیشبرد اهداف سند ایجاد شدهاند که شامل حوزههایی، چون اقتصاد مقاومتی، تعالی خانواده، راهیان نور، فضای مجازی، و تربیت علمی و فرهنگی هستند. به گفته وی، بیش از ۷۰ درصد مأموریتهای بسیج اساتید ذیل قرارگاههای علم و فناوری و تعلیم و تربیت تعریف شده است.
وی با اشاره به تدوین برنامههای سال ۱۴۰۴ از آبانماه ۱۴۰۳، از شناسایی چالشها و آسیبهای سالهای گذشته خبر داد و افزود: در فرآیند تدوین برنامههای جدید، با مشارکت اقشار مختلف بسیج به ویژه سازمان بسیج اساتید، جلسات متعددی برگزار و پیشنهادات بررسی شد.
مزینانی کاهش تعداد برنامههای استانی از حدود ۱۱۰ به ۷۰ برنامه را از مهمترین تغییرات عنوان کرد و گفت: استانها این اختیار را دارند که متناسب با ظرفیتهای محلی، برنامههای متناسب را انتخاب کنند.
وی همچنین بر تلاش برای تخصصیسازی برنامهها در سال آینده تأکید کرد.
از جمله چالشهای مطرحشده در این نشست، ابلاغ یکجانبه برخی برنامهها توسط قرارگاهها و مشکلات نظام بودجهریزی بود. محمود مزینانی با اشاره به تأمین منابع مالی از خارج از ساختار رسمی بسیج برای برخی برنامهها، تأکید کرد که سازمان بسیج اساتید بیشترین سهم را در جذب این منابع داشته است.
در پایان، وی ابراز امیدواری کرد: با همدلی و تعامل میان اقشار مختلف، اجرای برنامههای سال ۱۴۰۴ با موفقیت همراه باشد.