آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۶۹۲۹۸

پایان انتظار کاربران آیپد برای اینستاگرام؛ نسخه اختصاصی در راه است

کاربران آیپد سال‌هاست چشم‌انتظار یک اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام هستند؛ انتظار طولانی که حالا بالاخره به پایان نزدیک شده است. طبق گزارش‌های جدید، متا در حال آزمایش نسخه‌ای ویژه برای آیپد است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این اپلیکیشن تا پایان سال ۲۰۲۵ رسماً منتشر خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به‌ نظر می‌رسد انتظار طولانی کاربران آیپد برای اپلیکیشن اختصاصی اینستاگرام، بالاخره رو به پایان است.

طبق گزارش مارک گرمن در خبرنامه «Power On» بلومبرگ، کارکنان متا نسخه بومی اینستاگرام برای آیپد را آزمایش می‌کنند و اگر مشکلی پیش نیاید، این اپلیکیشن تا پایان سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد.

 

عرضه اینستاگرام آیپد؛ در ادامه موفقیت واتس‌اپ

این خبر در پی انتشار نسخه آیپد واتس‌اپ اعلام شده است؛ اپلیکیشنی که پس از سال‌ها انتظار، سرانجام هفته گذشته عرضه شد. به‌ گفته گرمن، توسعه اپلیکیشن آیپد اینستاگرام با سرعت در حال پیش‌روی است و در صورت نبود مشکل، عرضه آن قطعی خواهد بود.

 

تا امروز، کاربران آیپد ناچار بودند از نسخه آیفون اینستاگرام استفاده کنند؛ نسخه‌ای که بدون بهینه‌سازی برای نمایشگر بزرگ‌تر آیپد، تجربه‌ای نه‌چندان دلچسب ارائه می‌داد. با توجه به رشد کاربران آیپد و افزایش محتوای ویدیویی باکیفیت در اینستاگرام، لزوم ارائه تجربه‌ای بهینه برای نمایشگرهای بزرگ‌تر بیش از پیش احساس می‌شود.

 

در حال حاضر، کاربران آیپد همچنان باید از نسخه آیفون اینستاگرام استفاده کنند؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد متا تحت‌تأثیر شرایط جدید رقابتی، از جمله فشار بر تیک‌تاک در بازار آمریکا، تصمیم گرفته توسعه نسخه بومی اینستاگرام برای آیپد را در دستور کار قرار دهد. این تغییر رویکرد می‌تواند جبرانی برای سال‌ها بی‌توجهی به کاربران آیپد باشد؛ آن هم در حالی‌ که حتی رئیس اینستاگرام پیش‌تر اعلام کرده بود آیپد در اولویت این شرکت نیست.

 

رابطه پرتنش متا و اپل؛ عامل تأخیر؟

برخی منابع، تأخیر متا در عرضه نسخه آیپد اینستاگرام را به تنش‌های گذشته این شرکت با اپل نسبت می‌دهند. گفته می‌شود واکنش تند تیم کوک به رسوایی کمبریج آنالیتیکا و اختلاف‌نظرها درباره سیاست‌های حریم خصوصی اپ‌استور در این تصمیم متا مؤثر بوده‌اند. در شرایطی که رقبایی مانند تیک‌تاک حضور فعالی روی آیپد دارند و فشار رقابتی افزایش یافته، به‌ نظر می‌رسد متا ناگزیر شده در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

 

با وجود این تأخیر طولانی، عرضه نسخه آیپد اینستاگرام می‌تواند مدت‌زمان استفاده کاربران از محتوا و در نتیجه، درآمد تبلیغاتی متا را افزایش دهد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار