
مدیرعامل سامانه شهرزاد: کمیسیون ۳ تا ۵ درصدی برای تاکسی اینترنتی شهرزاد در نظر گرفته شده است / بیش از ۶ هزار راننده فعال در کمتر از ۲۴ ساعت + فیلم
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد خورشیدسوار در مراسم رونمایی از تاکسی برخط شهر با بیان اینکه هوشمندسازی رویکرد این دوره مدیریت شهری است گفت: در سوپراپلیکیشن شهرزاد ماموریت داریم که خدمات شهرداری را در فضای مجازی امتداد دهیم به نحوی که در حال حاضر ۲۵ سرویس فعال در شهرزاد داریم که توسط معاونتها و شرکتهای مختلف شهرداری ارائه میشوند.
وی با اشاره به فعالیت تاکسی برخط در تهران گفت: این شائبه وجود داشت که شهرداری تهران میخواهد با تاکسیهای اینترنتی مقابله کند، اما وقتی در نمونههای شهرهای دیگر دنیا نگاه میکنیم، میبینیم که در برخی شهرها خود شهرداریها اپلیکیشن راه اندازی کردند و برخی شهرها نیز مدل مشارکتی داشتند. اما در مجموع هیچ شهرداری این صنعت را به حال خود رها نکرده است.
خورشیدی با بیان اینکه ۸۰ هزار تاکسی فعال در تهران داریم، اما نظارت بر آنها بروز نبود، اما در ساختار جدید هوشمند و برخط میشود، ایجاد امنیت لازم، پوشش مناطق و اقشار مختلف را از ویژگیهای سامانه جدید تاکسی برخط تاکسیرانی بیان کرد.
وی با بیان اینکه همه سرویسها و خدمات شهرداری در یک اپلیکیشن جمع شده است، اضافه کرد: بیش از یک میلیون نفر به صورت مستمر از این اپ استفاده میکنند.
مدیر سامانه شهرزاد با اشاره به ۶۰۰۰ راننده فعال در سامانه تاکسی برخط گفت: سعی کردیم که این اپ بسیار ساده طراحی شود تا برای همه رانندگان قابل استفاده باشد و با تدبیر مدیریت شهری، کمیسیون پایینی بین ۳ تا ۱۰ درصد کمیسیون دریافت میشود. اپ مسافر نیز براساس انتخاب نوع خودرو، سیستم قیمت گذاری منطقی و شفاف دارد و از امنیت بالایی برخوردار است.