آخرین اخبار:
کد خبر:۱۲۹۳۰۹۵

برگزاری نمایشگاه ایران‌نوشت/سهم ۶۰ درصدی لوازم‌التحریر ایرانی از بازار

مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت از برپایی نمایشگاه ایران‌نوشت در ۹ مرکز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نوشت‌افزار ایرانی ۶۰ درصد بازار داخل را تأمین می‌کند.
برگزاری نمایشگاه ایران‌نوشت/سهم ۶۰ درصدی لوازم‌التحریر ایرانی از بازار

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، مهدی کلانتری، مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسینم، با اشاره به مشخص شدن زمان نمایشگاه ایران نوشت ۱۴۰۴، گفت: این نمایشگاه از روز هجدم شهریورماه به مدت ۱۰ روز در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با تهران در هشت مرکز استان دیگر نیز این رویداد برپا خواهد شد، ادامه داد: مشهد، شیراز، قم، یزد، رشت، اهواز، شهرکرد و اصفهان نیز این دوره نمایشگاه برگزار می‌شود تا اقلام مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت مناسب و تنوع بالا در دسترس آنها قرار گیرد.

مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت با بیان اینکه در برخی از شهر‌ها مانند اصفهان نمایشگاه به صورت مجازی برگزار خواهد شد، یادآور شد: توزیع گسترده‌تر، ویژگی شاخص این دوره نمایشگاه ایران‌نوشت است. ما در حال حاضر هزار و ۴۳۰ شهر در کشور داریم که تنها در ۹ مرکز استان امکان برگزاری فیزیکی نمایشگاه را داریم؛ به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم تا در کنار برگزاری نمایشگاه فیزیکی، نمایشگاهی را به نیز مانند نمایشگاه کتاب، به صورت مجازی برگزار کنیم تا دسترسی خانواده‌ها راحت‌تر باشد و عدالت توزیع نیز رعایت شود.

کلانتری در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر در کدام اقلام نوشت‌افزار به خودکفایی رسیده و تمام نیاز بازار را تأمین می‌کنیم، گفت: در حال حاضر در مداد، خودکار، کیف و جامدادی این امکان فراهم شده است و تلاش داریم که این توانایی در دیگر اقلام نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نوشت‌افزار ایرانی ۶۰ درصد بازار داخل را تأمین می‌کند، اضافه کرد: البته در برخی اقلام، این میزان به ۹۰ و ۸۰ درصد هم می‌رسد. اما در مجموع اگر بخواهیم در نظر بگیریم، در حال حاضر ۶۰ درصد نیاز بازار با اقلام تولید داخل تأمین می‌شود.

کلانتری با اشاره به کمبود تولید اقلام فانتزی نوشت‌افزار در ایران، «به صرفه» نبودن را دلیل آن دانست و یادآور شد: تیراژ تولید این دسته از لوازم‌التحریر کم است؛ به همین خاطر حرکت به سمت تولید آنها مقرون به صرفه نیست. کشور‌هایی مانند چین در این حوزه فعالیت خود را گسترش داده‌اند؛ چرا که آنها تنها برای بازار خود تولید نمی‌کنند؛ بلکه تیراژ خود را برای چند میلیارد در نظر گرفته‌اند؛ به همین دلیل توانسته‌اند در این زمینه تولید خود را گسترش داده و بازار‌های داخل و خارج را تأمین کنند.

کلانتری حرکت به سمت صادرات را از نیاز‌های صنعت نوشت‌افزار دانست و گفت: در این صورت بازار برای تولیدکننده رقابتی‌تر و تیراژ محصولاتش بالا می‌رود. با وجود ظرفیت‌هایی که صنعت نوشت‌افزار دارد، سرمایه‌گذاری دولت‌ها بر این بخش کم است؛ چرا که در قیاس با دیگر صنایع مانند خودرو و پتروشیمی، گردش مالی کمتری دارد.

به گفته مدیرعامل مجمع ایران‌نوشت؛ فعالیت در زمینه صادرات از عهده تولیدکننده برنمی‌آید و نیاز به حمایت در توسعه تولیدات و وارد کردن تجهیزات لازم برای ارتقای محصولات هستیم.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار