فغفوريان با اشاره به اينكه بحث استاد مشاور براي دانشجويان در دستورالعمل باقي مانده است، گفت: ارتقاي شغلي، امتيازبندي براي استاد مشاور و معادل سازي حقالزحمه مشاوره با حقالزحمه تدريس باعث استقبال استادان از اين دستورالعمل ميشوند.
فغفوريان در گفتوگو با خبرنگار صنفي «خبرگزاري دانشجو» با اشاره به طرح درمان چند وجهي و مشاوره در خصوص دانشجويان داراي افت تحصيلي، اظهار داشت: دانشجويان داراي افت تحصيل در سه گروه مشروطي، معدل 12 تا 14 و افت 2 نمرهاي معدلشان نسبت به سال گذشته تقسيمبندي ميشوند.
مسئول مركز مشاوره دانشگا ه علوم پزشكي مشهد افزود: در صورتي كه اساتيد مشاور با دانشجويان تعامل و ارتباط موثر داشته باشند بسياري از مشكلات دانشجويان در همان كلاس درس حل ميشود.
وي در ادامه گفت: در راستاي تعامل استاد مشاور و دانشجو در ترم گذشته و ترم جاري براي اساتيد مشاور، جلسات روانشناختي، شناخت افسردگيها و مقابله با آن، شناخت دانشجوي معتاد و كارگاه ارتباط موثر با دانشجو را برگزار كرديم.
فغفوريان با اشاره به اينكه بحث استاد مشاور در دستورالعمل باقي مانده است، اضافه كرد: ارتقاي شغلي، امتيازبندي براي استاد مشاور و معادل سازي حقالزحمه مشاوره با حقالزحمه تدريس باعث استقبال استادان از اين دستورالعمل ميشود.
مسئول مركز مشاوره دانشگاه علوم پزشكي مشهد در پايان گفت: برخي دانشجوياني كه داراي مشكلات تحصيلي و رواني هستند به مراكز مشاوره نميآيند و آنهايي هم كه مراجعه مي كنند گارد دفاعي گرفته و بيشتر سعي دارند اعمال و حركات خود را توجيه كنند./انتهاي پيام/