کد خبر:۱۳۸۰۵۹
صادرات غير نفتي از بندر امير آباد بهشهر يك و نيم برابر افزايش يافت
ارزش صادرات غیر نفتی از گمرک بندر امیر آباد بهشهر در چهار ماه گذشته یک برابر و نیم افزایش یافت.
به گزارش گروه سياسي «خبرگزاري دانشجو»، مدیر گمرگ امیرآباد بهشهر گفت: دراین مدت 520 هزار تن مصالح ساختمانی، مواد صنعتی و سیب زمینی به کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صادر شد.
شریفی افزود: کالاهای صادر شده بیش از 36 میلیون و 270 هزار دلار ارز آوری داشت.
وی گفت: این مقدار کالا از نظر وزن هم افزون بر یک برابر مدت مشابه پارسال است.
مدیر گمرگ امیرآباد بهشهر همچنین با اشاره به واردات 247 میلیون دلاری کالا به این بندر افزود : 371 هزار تن آهن آلات، غلات، ماشین آلات و مواد شیمیایی از کشورهای روسیه، فرانسه، ترکیه، ایتالیا و قزاقستان وارد این بندر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 23 و از نظر ارزش 47 درصد افزایش داشت.
شریفی گفت: 68 هزار تن کالا شامل آهن و گازوئیل به ارزش 52 میلیون و 350 هزار دلار نیز از بندر امیرآباد ترانزیت شد.
وی افزود: درآمدهای وصولی این بندر دراین مدت 188 میلیارد ریال است.
منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر در سال 1376 در زمینی به وسعت تقریبی 60 هکتار در شرق مازندران راه اندازی شد.
لینک کپی شد
گزارش خطا