کانادا به جای «گنبد طلایی» آمریکا، سامانه راداری استرالیا خریداری می‌کند
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۴۱۹۸۶۳

کانادا به جای «گنبد طلایی» آمریکا، سامانه راداری استرالیا خریداری می‌کند

دولت کانادا قراردادی را برای خرید سامانه راداری دوربرد استرالیایی (JORN) جهت نظارت بر منطقه قطب شمال امضا کرد.
سامانه راداری استرالیا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ دولت کانادا قراردادی را برای خرید سامانه راداری دوربرد استرالیایی (JORN) جهت نظارت بر منطقه قطب شمال امضا کرد.

این قرارداد، بزرگترین توافق صادرات دفاعی در تاریخ استرالیا محسوب می‌شود.

این سامانه جدید، امکان پوشش نظارتی تا حدود ۳۰۰۰ کیلومتر در منطقه قطب شمال را فراهم می‌کند و هدف از آن، تقویت قابلیت‌های هشدار زودهنگام و پایش هوایی و دریایی در این منطقه است.

این نخستین بار است که استرالیا چنین فناوری دفاعی پیشرفته‌ای را به خارج از کشور صادر می‌کند.

پیش‌تر، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از تصمیم اتاوا مبنی بر عدم انتخاب سامانه «گنبد طلایی» انتقاد کرده و نسبت به پیامدهای امنیتی احتمالی این تصمیم هشدار داده بود.

پربازدیدترین آخرین اخبار