آخرین اخبار:
کد خبر:۱۴۵۱۲۲
نگاهي به فيلم‌هاي هاليوودي عصر جديد/

«من شماره چهار هستم»؛ جذابیت صوری، جلوه بصري و دیگر هیچ!

اعتیاد فرساینده و خسته کننده و مسری و اپیدمی جلوه‌های ویژه و کامپیوتر زدگی مفرط و بلاهت آمیز و راحت طلبانه‌ای که گریبان فیلمسازان متوسط و ضعیف را گرفته نوعی سیکل معیوب و حرکت عقب گردی در سینمای امروز جهان است.
گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»؛ اگر نبود این تکنولوژی و ابزارهای مدرن و جلوه های بصری، خاصه از نوع کامپیوتری اش چه بر سر این فیلم های کامپیوترمآب می آمد و واقعا دیگر چه چیزی از آنها باقی می ماند.

فیلم «من شماره چهار هستم» اثر دی.جی.کاروزو محصول 2011 هاليوود بر اساس رمانی پرمخاطب و علمی و تخیلی نمونه متاخری از همین دست آثار سینمایی است.

صحنه های مهیج و جذاب علمی –تخیلی در کنار بازیگران خوش فرم برای جذب مخاطب نوجوان و جوان.
 
اما از «من شماره چهار هستم» بیش از این نباید انتظار داشت و باید سطح توقعات را در همین مدار و منظومه، تنظیم و محدود کرد.

الکس پتی فر، ترزا پالمر و دیانا آگران؛ این تمام اندوخته و دارایی بصری فیلم است که البته آن هم نه در بازی این بازیگران بی‌پشتوانه و بدون سابقه بلکه در میمیک و چهره آنها خلاصه می شود.

در واقع فیلم «من شماره چهار هستم» تکرار مکرر الگوهای پیش ساخته این گونه و ژانر سینمایی است که نتوانسته عنصر و ایده جدید و بدیع و جذابیت نو و کارآمد چندانی به مابقی آثار مشابه از این دست اضافه کند و تلاشش تماما برای حرکت در همان سیکل معیوب و خسته کننده ای است که معلوم نیست تا کی قرار است مخاطب امروز سینمای جهان را به خود مشغول کند و با چه ترفند و مولفه و شاخصه ای همچنان جذاب بنمایاند.

فیلم یادآوری ها و ارجاعات و تداعی های ذهنی و عینی قابل توجهی هم از آثار پیشین این گونه و گونه های مشابهش دارد که البته كارگردان با تفاوت هایی نه چندان عمیق و دقیق، نتوانسته فیلم «من شماره چهار هستم» را اثر خاص و شاخصی كند.
 
از جمله این آثار و شاید از معروف ترین ها و پرمخاطب ترین هایش همان مجموعه فیلم های گرگ و میش است که چینش مولفه ها و نحوه جذابیت بخشی در آن را می توان در «من شماره چهار هستم» نیز سراغ گرفت و دنبال کرد، مثل همان موضوع بازیگران تازه کار با آن ویژگی های خاص بصری.

«من شماره چهار هستم» ابدا اثر قابل دفاعی نیست و برای کارگردانش هم یک سابقه بد و یک شکست تمام عیار در سینماورزی فاخر و شاخص محسوب می شود.

اعتیاد فرساینده و خسته کننده و مسری و اپیدمی جلوه های ویژه و کامپیوتر زدگی مفرط و بلاهت امیز و راحت طلبانه ای که گریبان فیلمسازان متوسط و ضعیف را گرفته نوعی سیکل معیوب و حرکت عقب گردی را در سینمای امروز جهان به ویژه در سینمای بدنه و مخاطب عام موجب شده که باید برای رفع و رجوعش فکری کرد و الا اگر بنا باشد وضع به همین شکل ادامه پیدا کند تربیت بصری و سواد سینمایی و عقبه تصویری مخاطبان عادی سینما بیش از این آسیب خواهد دید و آنها را به همین محصولات بی مایه و فرسوده و بی ارزش، بیش از این عادت خواهد داد و چه بسا روزگاری برسد که این ترک عادت موجب مرض شود و یا اساسا ناممکن!

فیلم «من شماره چهار هستم» به کارگردانی دی.جی.کاروزو و با فیلمنامه ای از آلفرد گوگ، مایلز میلار مارتی نوکسون و با بازی الکس پتی فر، ترزا پالمر و دیانا آگران، محصول سال 2011 کشور آمریکاست.
 
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار