رسايي: كساني كه در مبارزه با فساد صداي بلند ندارند را قبول نداريم / در شاخصه‌هاي اصولگرايي سهم‌گرايي حاكم نيست / براي جبهه پايداري اصول مهم است نه راي‌آوري
آخرین اخبار:
کد خبر:۱۶۹۵۸۹
نخستین دوره بصيرت‌افزايي و نخبه‌پروري سیاسی - 2

رسايي: كساني كه در مبارزه با فساد صداي بلند ندارند را قبول نداريم / در شاخصه‌هاي اصولگرايي سهم‌گرايي حاكم نيست / براي جبهه پايداري اصول مهم است نه راي‌آوري

نماينده تهران با بيان اينكه در شاخصه هاي اصولگرايي سهم‌گرايي حاكم نيست گفت: مكانيزم بايد طوري طراحي شود كه به وحدت 30 ميليوني منتهي شود وگرنه پاي صندوق، وحدت حاصل نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، حميد رسايي امروز در نخستین دوره بصيرت‌افزايي و نخبه‌پروري سیاسی كه با موضوع «بررسي عملكرد مجلس هشتم» در تالار شيخ‌ مفيد دانشكده علوم و حديث در حرم عبدالعظيم حسني و با حضور پرويز سروري و سعدالله زارعي در حال برگزاري است، با اشاره به اينكه واژه اصلاح‌طلبي توسط استراتژيك هاي رواني دوم خرداد متداول و باب شد، گفت: منظور آن ها از اصلاح طلبي، اصلاح يك سري ساختارهاي اصلي و قانوني و ديني نظام بود كه در مقابل آنان اصولگرايي باب شد كه نخواهد گذاشت اين افراد اصول را حذف كنند.

وي با اشاره به اينكه در همان ايام مقام معظم رهبري نيز اظهاراتي را مطرح كردند مبني بر اينكه هم اصلاحات آمريكايي داريم، هم اصلاحات اسلامي، افزود: اصولگرايي نيز پافشاري بر اصول نظام و انقلاب است.

نماينده تهران با اشاره به اينكه اصولگرايي و اصلاح طلبي از جمله مفاهيمي هستند كه حسن و قبح آنان عقلي نيست، تصريح كرد: ما بايد به متعلقات اصولگرايي و اصلاح طلبي توجه كنيم.

رسايي با بيان اينكه اصولگرايي باندگرايي و حزب‌بازي و جريان‌بازي نيست، خاطرنشان كرد: اصولگرايي يعني تكليف‌گرايي و هر كس هم كه تكليف‌گراست يعني اصولگراست؛ غير از اين تعريف ديگري قابل قبول نيست.

وي با اشاره به اينكه راي اكثريت تجمع احزاب و گروه ها روي موضوعي نمي تواند تعيين و تكليف براي كسي ايجاد كند بيان داشت: ‌در چارچوب اسلامي اين اجازه از سوي دين داده شده كه راي اكثريت در نحوه اجرا حاكم باشد.

عضو مجمع روحاني مجلس با اشاره به اينكه ما نمايندگان را انتخاب مي كنيم تا آنان نحوه اجراي قوانين را مديريت كنند، افزود: ما براي برنامه‌ريزي نماينده تعيين مي كنيم؛ زيرا قانون، قانون اسلام است.

رسايي با بيان اينكه اگر امام معصوم حاضر باشد و جامعه او را نپذيرد، جامعه بايد پاسخگو باشد و اين معصوم همچنان امام است گفت: راي اكثريت مشروعيت و تكليف نمي‌آورد.

وي با بيان اينكه «اصولگرا يعني فرد تكليف‌گرا» بيان داشت: ولايت فقيه و جانشين امام معصوم در زمان غيبت اختصاص به اين دوره ندارد؛ بلكه قبل از دوره امام دوازدهم نيز بوده است.

نماينده تهران با اشاره به اينكه در زمان عدم حضور معصوم، جانشين وي كه فردي مدير، مجتهد و با تقوا است مي تواند براي ما تعيين تكليف كند تاكيد كرد: نظام ولايت فقيه يعني نظامي كه اين شرايط در آن حاكم است.

به گفته رسايي در نظام ولايت فقيه فرد حاكم نيست؛ بلكه شرايط حاكم است؛ حال اين شرايط گاهي در امام (ره) و گاه در مقام معظم رهبري ظهور و بروز پيدا مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه جانشين امام معصوم در يك مقطعي مي تواند سريع ابراز نظر كند، گفت: در شرايطي كه ولي فقيه موضع گيري صريح دارد، تكليف كاملا مشخص است و در اين نقطه در طيف اصولگرايان كمترين اختلاف را شاهديم؛ زيرا اصولگرايي يعني تبعيت از مقام معظم رهبري.

عضو مجمع روحاني مجلس با بيان اينكه در مواردي نيز رهبر صراحتا اعلام نظر نمي‌كند يا اينكه شرايط اجتماعي فراهم نيست يا خود رهبري نمي خواهد، ادامه داد‌:‌ در اين عرصه بين اصولگرايان اختلاف در تشخيص مصدايق وجود دارد.

رسايي تأكيد كرد:‌ ما معتقديم سرباز خوب سربازي است كه وقتي بي سيم قطع است، بفهمد به كدام سمت بايد برود.

وي با اشاره به اظهارات عده اي به نقل از مقام معظم رهبري مبني براينكه ليست فلان جبهه قبول است يا اينكه بايد به وحدت برسيم، يادآور شد: اگر نظر رهبري تأكيد به وحدت است، بايد بگوييم كه امر به وحدت نياز به نظر ولي امر ندارد؛ زيرا عقل مي گويد در اين حركت اجتماعي و رقابت وحدت كنيد.

نماينده تهران با بيان اينكه مكانيزم راه اندازي شده تحت عنوان 8+7 درست نيست، اظهار داشت: اين مكانيزم مبتني بر شاخصه هاي اصولگرايي نيست؛ چون در شاخصه هاي اصولگرايي سهم‌گرايي حاكم نيست.

رسايي با بيان اينكه معتقديم مكانيزم 8+7 عيار ندارد، گفت: مكانيزم بايد طوري طراحي شود كه از 15 نفر به وحدت 30 ميليون نفر منتهي شود؛ اگر مكانيزم درست نباشد، پاي صندوق، وحدت حاصل نخواهد شد.

وي با اشاره به مواضع مقام معظم رهبري در 19 دي، افزود: استراتژي اول مقام معظم رهبري حضور حداكثري و استراتژي دوم نيز برگزاري انتخابات رقابتي است.

عضو مجمع روحاني مجلس به ديدار آيت‌الله مصباح با مقام معظم رهبري اشاره و خاطرنشان كرد: طي تماس تلفني از آيت الله مصباح در خصوص اين ديدار پرس وجو كرديم كه ايشان فرمودند جبهه پايداري هر كاري مي كرده ادامه دهد و در ديدار عمومي نيز نظرشان را در خصوص حضور و مشاركت حداكثري اعلام كردند. 
 
رسايي با بيان اينكه 80 درصد مردم نشان دادند كه ساختارهاي نظام، رهبري و انقلاب را قبول دارند، گفت: رقابت اين دور درون خانواده نظام است و بايد مردم امكان انتخاب از ميان سليقه‌هاي مختلف را داشته باشند.
 
وي با اشاره به اينكه برخي در جبهه متحد اصولگرايان مثل حداد عادل معدل 18 دارند، افزود: برخي هم جزو ساكتين هستند كه معتقديم نبايد اين افراد در راس اصولگرايي قرار مي‌گرفتند.
 
عضو مجمع روحاني مجلس با اشاره به اينكه كساني كه صداي بلند در مبارزه با فساد، فتنه و انحراف ندارند، ما آنها را قبول نداريم، تاكيد كرد: احمدي‌نژاد اشتباه كرد و نبايد انتظار داشته باشد كه دلمان به مانند گذشته با او باشد؛ زيرا 11 روز سكوت مسئله‌ كوچكي نبود؛ برخي مسائل خط قرمز ماست.
 
رسايي بيان داشت:‌ برند برجسته و شاخصه ما بچه حزب‌اللهي‌ها به ولايت‌مداري و بي‌تعارفي‌مان با هر كسي است كه بخواهد در برابر جانشين امام بايستد.

وي با بيان اينكه يك عده قصد دارند به رهبري فشار بياورند كه ما بايد جلوي آنها را بگيريم، خاطرنشان كرد: در اين ميان يك جريان دلسوزانه به دنبال وحدت است و جريان ديگر از رهبر سوءاستفاده مي‌كند.
 
نماينده تهران ادامه داد: اگر ما 6 ماه قبل به وحدت مي رسيديم، قطعا هاشمي رفسنجاني به مقام معظم رهبري مي‌گفت «وحدت در برابر چه كساني؟ و بايد اصلاح‌طلبان وارد عرصه شوند».
 
رسايي با اشاره به اينكه حتي ممكن بود افرادي كه راه‌اندازان اصلي فتنه بودند نيز وارد عرصه شوند، گفت: اگر 6 ماه قبل ما وحدت مي‌كرديم، فضا براي اصلاح‌طلبان فراهم مي‌شد؛ اين در حالي است كه آيت‌الله مصباح نيز مطرح كرد يك ماه مانده به انتخابات هم مي‌توان به وحدت رسيد و بايد روي اصول پافشاري كنيم.

وي با اشاره به اينكه اين احتمال وجود دارد من كه در اين فتنه پيروز بودم در فتنه‌هاي بعد اين طور نباشم، ادامه داد: بايد روي اصول پافشاري كنيم و براي جبهه پايداري راي آوردن يا راي نياوردن مهم نيست؛ اصول مهم است.

عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با بيان اينكه بغض و كينه از احمدي‌نژاد باعث شد كه عده‌اي به سمت فتنه پيش بروند، يادآور شد: معتقديم قبل از 9 دي يوم‌العمل براي شخصيت‌هاي انقلاب بود؛ زيرا پس از آن اگر تريبون هم به دست موسوي و كروبي مي‌افتاد، آنها نيز عليه خودشان سخن مي‌گفتند.
 
رسايي با انتقاد از نماينده مردم قم و سخنراني‌هاي وي مبني بر اينكه عده‌اي دارند مشت‌زني سياسي مي‌كنند، اظهار داشت: اين فرد قبل از 9 دي مواضع محكمي نداشت؛ اما بعد از واقعه عاشورا سوپراستار انقلابي مي‌شود كه ما اين را قبول نداريم.
 
وي گفت: تريبون‌دارها و چهره‌ها بايد بدانند اگر از اصول دست بكشند بايد هزينه بدهند.
 
عضو مجمع نمايندگان روحاني مجلس تاكيد كرد: انتخابات يوم‌الحساب چهره‌ها، احزاب و رسانه‌ها است.
 
رسايي با بيان اينكه ما در جبهه پايداري ميثاق‌نامه و عهدنامه‌اي داريم كه به زودي منتشر خواهد شد و نظر ما در جبهه پايداري حاكم شدن اصول است نه قوم و قبيله.

وي در پاسخ به سوال مبني بر اينكه عده‌اي جبهه پايداري و دولت را يكي مي‌دانند، گفت:‌ همان‌طور كه مي‌دانيد جبهه پايداري اخراجي‌هاي دولت هستند كه از جمله آنان لنكراني، الهام و محصولي است و البته افراد ديگري هم هستند كه عضو جبهه پايداري نيستند، اما معتقديم افراد خوبي هستند.

نماينده تهران با اشاره به اينكه دادن ليست متعدد مشكل ندارد، افزود:‌ بايد مراقب باشيم كه اصلح انتخاب شود.

رسايي با اشاره به اينكه تحريم انتخابات اصلاح‌طلبان چراغ خاموش است، بيان كرد: ما معتقديم كه اين افراد فاسد بودند كه نيامدند.
 
وي با اشاره به اينكه همه نگراني جريان انحرافي جبهه پايداري است، تصريح كرد: نقشه دشمنان خارجي، انحراف و فتنه، كاهش مشاركت و پيروز شدن نمايندگان اهل معامله است و در مقابل استراتژي مقام معظم رهبري حضور حداكثري و ورود نمايندگان اصلح و مردم‌دار به مجلس است.
 
عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پاسخ به سوالي مبني بر همراهي احمدي‌نژاد و مشايي و نظر جبهه پايداري در اين خصوص افزود: عده‌اي تحت عنوان مشايي در جايي حساس نشسته كه در دوره گذشته ما معتقد بوديم مشايي را بايد از احمدي‌نژاد جدا كرد؛ اما در اين دوره نظرمان چيز ديگري است.
 
رسايي با اشاره به اينكه مردم بايد يقين حاصل كنند كه ليست جبهه پايداري ضد فساد و ضد سكوت است، تاكيد كرد: در شرايط كنوني دو تفكر حاكم است؛ تفكري مي‌گويد نبايد سخت‌گيري كرد حتي نسبت به ساكتين در فتنه و انحراف و تفكر ديگر معتقد است بايد افراد لايق‌تر وارد عرصه شوند.
 
وي يادآور شد: اگر مردم به جبهه متحد اصولگرايان راي دهند ما هم آن را قبول داريم.

نماينده تهران با اشاره به اينكه زماني كه مقام معظم رهبري فرمودند از مشروطه تاكنون دولتي مانند اين دولت نبوده است ما نيز از دولت و رئيس جمهور حمايت كرديم، گفت: ما مي‌خواستيم احمدي‌نژاد همان احمدي‌نژاد سال 84 و دغدغه‌هايش مردم باشد نه راي آوردن مشايي؛ لذا امروز اگر به دولت كمك نمي‌كنيم دليل داريم.
پربازدیدترین آخرین اخبار