... و همين اتفاق باعث شد كه منتقدان با خاطري ناخوش و اعصابي آسيبديده از سالن خارج شوند و جاي اين سوال در ذهنشان باقي بماند كه چرا مسئولان جشنواره با يك اثر ارزشي و مدافع نظام، اين گونه برخورد ميكنند؟!
گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»؛ طي روزهاي گذشته در سالن اهالي رسانه جشنواره فيلم فجر اتفاقات عجيب و قابل تأملي افتاده، اتفاقاتي همچون توقيف به نمايش در نيامدن فيلم قلادههاي طلا ساخته ابوالقاسم طالبي و يا افتضاحي كه هنگام پخش فيلم محرمانه تهران رخ داد و فضا را به شكل نامطلوبي در سالن منتقدان و اصحاب رسانه دچار ترديد و ابهام كرد.
در هنگام نمايش فيلم محرمانه تهران كه اثري ارزشي و در دفاع از نظام مقدس جمهوري اسلامي توليد شده است و مضموني به شدت جدي و قابل دفاع دارد اتفاقي افتاد كه شگفتي و تعجب همگان را برانگيخت، به اين نحوه كه فيلم با مشكل وخيم و غير قابل گذشته ايراد فني صدا به روي پرده رفت در حالي كه نزديك به يك ساعت اهالي رسانه و منتقدان در بيرون از درب هاي سينما منتظر آغاز نمايش بودند و بعد از آنكه فيلم بر روي پرده رفت پس از حدود نيم ساعت اكران آن متوقف شد و نمايش آن به وقت ديگري موكول گرديد.
و همين اتفاق باعث شد كه منتقدان با خاطري ناخوش و اعصابي آسيبديده از سالن خارج شوند و جاي اين سوال در ذهنشان باقي بماند كه چرا مسئولان جشنواره با يك اثر ارزشي و مدافع نظام، اين گونه برخورد ميكنند و تدبيري نميانديشند كه چنين فيلمي باچنين ويژگيهاي خاص كه از معدود آثار ارزشي جشنواره امسال است در فضاي استاندارد تر به شيوه بهتري اكران شود.
در هر صورت مسئولان جشنواره بايد به اين مسئله پاسخ روشن و شفافي بدهد كه چرا با تلاش چنين ارزشمند كه در فيلم محرمانه تهران به وقوع پيوسته چنين برخورد نابخردانهاي انجام ميدهند.
از ديگر فيلمهاي كه در جشنواره به نمايش درآمد فيلم آزمايشگاه ساخته حميد امجد بود فيلمي كه با ريتم بد و عدم جذابيتهاي بصري اثري تخت و به لحاظ جبنه هاي ساختاري به شدت ضعيف بود. فيلمي كه اولين ساخته حميد امجد در مقام كارگرداني بود.
يكي ديگر از فيلم هاي جشنواره فيلم خوابم ميآد اولين ساخته رضا عطاران در مقام كارگرداني بود كه شايد بتوان گفت كه مهمترين وارزشمند ترين ويژگي اين اثر گريم و بازي خيلي خوب اكبر عبدي در نقش يك پيرزن بود كه خيلي خوب از آب در آمده بود، گرچه خود فيلم اثري نازل و به شدت جعلي به شمار مي رفت.
فيلم ديگر جشنواره امسال پيشوني سفيد ساخته اول سيدجواد هاشمي در مقام كارگرداني بود كه در ژانر كودك اثري جديد با جلوههاي ويژهاي نسبت تازه به شمار ميرفت گرچه كليت فيلم به شدت آشفته و بهمريخته بود و حتي براي مخاطب كودك هم كه به عنوان اصليترين مخاطبان فيلم در نظر گرفته شده بودند اثر قابل تحملي محسوب نميشد و در ريتم و محتوا خيلي ضعيف و بيتناسب مي نمود.